18 oktober, 2006

Sà hur gàr dà jobbet

Eftersom jag inte skrivit pà ganska länge antar jag att ni förstàr att jobbet är ganska uttröttande.

All respekt till er föräldrar som sliter dag ut och dag in... och jag kan iaf gà hem pà kvällen. Men jag är säker pà att det är annorlunda med ens egna barn?!!

Igàr àkte mamman iväg och jag var ensam i fem timmar med flickan som snart blir ett àr. Jo, det gick ju bättre än väntat. Men testa att sova ner en sjuk ettàring som du är en främling för. Tillslut gick det... puh! Idag har jag träningsvärk i armar och ben efter att ha burit henne i timmar och timmar...

Och den äldsta brorsan... ja vad ska jag säga? Han satte sig i köket i förrgàr, första dagen, och sa... "nu när du jobbar här màste du lära dig att fatta dina egna beslut och inte fràga mamma vad hon säger"... ah.... den lilla.... igàr sa han "när/om du blir avskedat dà är det viktigt att du har làtit mig fà som jag vill för dà ska jag fà dig att fà vara kvar". Ah... manipulativ överklass...

9 kommentarer:

Anonym sa...

hi hi...låter som om du har händerna fulla...är det tre barn? vilka åldrar (du har säkert skrivit om det, men det har jag missat i så fall)? Keep the faith

Anonym sa...

Du är modig som ger dig in på det där. Fast jag tror att det kommer att bli bättre, mycket bätte när du och barnen lärt känna varandra. Då kommer du att älska dem och då tål man mycket mer.

Vonkis sa...

Barn är äckliga, så är det bara... :-)

Anonym sa...

Vonkis
Vad menar du med att "Barn är äckliga"? Tycker du att I är äcklig???;)

Anonym sa...

Jag håller med Marianne: när ni lärt känna varandra kommer det säkert att bli bättre!!! Det är ju dessutom bara hälsosamt att barnen reagerar mot en främling! Det vore ju hemskt om de inte gjorde det till en början tycker jag... Lycka till i fortsättningen. Du klarar dig säkert galant, du har ju ett stort hjärta!!! KRAM!!!

Anonym sa...

Äldsta sonen låter i mina öron hittills helt odräglig, men jag håller tummarna för att han egentligen är världens goaste! Jag är förresten gravid i 16:e veckan så jag vill bara höra talas om snälla barn:-)/Fru Susanna Sköldestedt

miyala sa...

Dalkullan:
4 barn (11,9,5,1) Tack för stödet... gàr tack och lov redan lättare!

Marianne:
Sà rätt sà...

Vonkis:
:=)

Allin:
Ja, vad ska man säga?!!!

Ullisk:
Tack för stödet, du vet ju minsann hur det är med barn... och att det krävs tàlamod!

Susanna!
Vad är det jag hör?!! :=) Ett stooooort grattis:===)))

Anonym sa...

hualigen...å int´kan du ta den ene å slå den ndre me´, det är ju inte dina. testa disneychanel ;o)))))

miyala sa...

Annie!
Nja... är lite osäker pà effekten av det förstnämnda;=)