02 oktober, 2006

Arbetsintervju

Jag har en arbetsintervju pà torsdag. "Childcare" heter organisationen och är en förmedling för familjer i behov av barnpassning pà olika sätt. Känns bra och jag hoppas verkligen att jag kan fà ett jobb snart. Skulle vara perfekt om jag nu gàr min intensivkurs i oktober och börjar jobba i november.

Har förresten skrivit mig här i Zürich nu och väntar pà ett uppehàllstillstànd. Det verkar som om jag kommer att fà ett i ca sex mànader till att börja med och sedan fàr jag lämna in nya papper när jag fàr jobb. Men jag vet inte riktigt, màste besöka migrationsverket här för mer information.

5 kommentarer:

Anonym sa...

*hoppas, hoppas, hoppas!!!*

Vonkis sa...

Håller tummarna och ber en bön. Men det vore konstigt om de inte ser vilken tillgång du är med all din erfarenhet!

miyala sa...

mmm... jag har en bra känsla sà jag hoppas att den stämmer!

Vonkis sa...

Vart är den känslan? I mjälten???

miyala sa...

nej, känslan är nog nu mer exakt i stortàn, där brukar den vara som mest korrekt;=)