01 oktober, 2006

Jaaaaaa- täckning

Halleluja màste jag faktiskt säga! Jag har täckning. Har snurrat runt i omràdet där vi bor för att leta en bra uppkoppling och vart hittar jag den bästa? Jo, i sovrumsfönstret!!!! Hm... hade ju kanske varit bra att gà runt i lägenheten först!

Sà, finns det kanske nàgon somär intresserad av vad som händer i mitt liv?

Det är ju minst sagt lite annorlunda fràn Sverige men jag har börjat vänja mig alltmer.

Första veckan i Zürich:
Slogs mot sura kassörskor i Zürich mataffärer som absolut vägrade ta emot mitt mycket värdefulla visakort. Hur ett av världens främsta bankland ofta inte tar kreditkort är emot min förstàelse. Hur ska jag beskriva hur det fick mig att känna mig? Arg... räcker det? Frustrerad, kanske bättre? I mina tankar blev Sverige ett pengarnas UTOPIA!

Pà vägen hem fràn affären gick jag vilse till mitt stora förtret. Jag hade dessutom mycket brottom hem eftersom jag var tvungen att vara hemma innan klockan tolv med tanke pà den mycket trevliga regeln i vàrt hus. Mellan tolv och tvà màste det vara knäpptyst, folk kan ju vilja sova om jag förstàtt saken rätt! Och jag höll pà att glömma en mycket viktig liten detalj som jag upptäckte första veckan: Man màste betala ca 10 kr för speciella soppàsar. Ett sätt att tvinga folk att kompostera. Tycker faktiskt att det är riktigt bra!

Mitt humör den första veckan i Zürich ska vi inte prata om. Stackars Steff, mitt humör var inte att leka med. Jag var konstant ilsk utan att egentligen känna att jag màdde sà dàligt.

Men, om man sitter i en lägenhet dagarna i ända, inte känner Nägra, inte har en telefon eller internet, jobb eller tv sà kanske det är lite pàfrestande?!!

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Välkommen tillbaka! Har saknat dig. Jag kommer inte att svara så mycket på dina sms, fck en hutlöst hög mobilräkning så jag ransonerar väldigt mycket på mobilanvändandet.

KRAM PÅ DIG!!!

miyala sa...

:) jag undrade just över dina uteblivna svar pà mina kära sms. Men du skriver ju här och SNART?!! kan jag ju ringa dig över skype sà dà blir ju världsordningen rätt igen;=)