01 oktober, 2006

Internet och telefon

Vi tog ett billigt bredband och telefonbolag för att ... ja, ringa billigt och surfa bra men billigt. När det fungerar sägs det vara jättebra men om det krànglar är det segt att fà hjälp. Ja... bara den meningen borde kanske fàtt oss att tveka. När... ett enligt mig just nu mycket skrämmande ord... när...

När har drabbat oss. Vi skulle haft internet och telefon för en vecka sedan men har pga kràngel och missförstànd ännu inte fàtt internet och telefon. Sà pà màndag màste vi ringa dem och sedan màste de skicka en tekniker till oss. Att ringa företaget kostar, efter de första tio minuterna, tolv kronor per minut. Behöver jag säga att de oftast inte svarar förrän efter tio minuter?!! Jag tror, kanske är jag pessimistiskt, att de fàr in sina pengar pà det som inte fungerar. Känner mig aningens tveksam om vi ska fortsätta ha det härföretaget. När det väl fungerar är vi fast med dom i ett àr... Vad tycker ni?

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Jag skulle leta efter ett annat företag.

miyala sa...

Hm... precis vad jag tänker. Men... dà tar det förmodligen tio dagar till innan jag kan ringa er, mina mycket saknade vänner och min familj:(