01 oktober, 2006

Lägenheten

Vi har en jättefin lägenhet! Steff har gjort ett bra jobb med sitt bostadsletande, fint omràde oxà med mànga blommor. Schweizarna här förstod inte riktigt vad jag menade med gardiner, tavlor och en massa lampor. Z, som är schweizare men har bott ett àr i Sverige, sa: Schweizare vet inte hur man gör det mysigt med lampor. Stämmer! Lägg sedan till deras stora vita väggar utan tavlor och deras spetsgardiner.

Nàja, Steff lät mig hàllas och jag shoppade lampor, ett par tavlor, blommor och gardiner. Jag sa att han skulle lita pà mig, att det är de smà sakerna som kanske verkar onödiga, som gör ett hem mysigt.

Han lät mig som sagt hàllas och hur blev resultatet?

Steff tittade, häromdagen, pà vardagsrummet och sa förnöjt: Det ser svenskt ut!

Vilken komplimang!

4 kommentarer:

Vonkis sa...

Spetsgardiner? Huvva ligen. Ser fram mot att se bilder från lägenheten och området runt omkring. Och bilder på ER! Jag vill ju se hur du ser ut. Saknar dig asmycket Mia. *kramar*

Anonym sa...

Såklart att du måste få ha lite myspys och svenskt!!! Flyttar man så många mil från sitt hemland, tycker jag att det är en självklarhet :) Det är ju faktiskt inte i så många länder som man har lika fint och mysigt som vi har det i våra hem i Sverige... Bra att du stod på dig! Hälsa Steff!! KRAM

Vonkis sa...

Jag har köpt en film men har inte sagt vilken de tär i min blogg, vill att du ska gissa på det först...

miyala sa...

Skönt att ni förstàr mkina behov av svenskt lägenhetsliv:=) Vonkis, vi har klonade tankar om spetsgardiner... förlàt till alla er som tycker om dem. Smaken är som baken!

Ullis, precis! Jag harfaktiskt insett vilken hög boendestandard vi har i Sverige. Har ännu inte varit i nàgot annat land som har lika hög. Kan bero pà att vi spenderar sà mycket tid inomhus! Njut av den!

Vonkis jag gissar, Can't buy me love.. eller chockar du mig med... stolthet och fördom, den nya versionen? Jag saknar dig ASMYCKET oxà=( scheissemycket!