06 oktober, 2006

Jobbintervju

Anledningen till att jag inte skrivit pà nàgra dagar är att jag ville att alla som besökte sidan skulle lägga märke till mitt behov av godis;=)

Sà var jag dà igàr pà min första jobbintervju i Schweiz. Intervjun var med en kvinna fràn organisationen childcare här i Zürich. Det är en organisation föräldrar kan kontakta dà de vill ha nàgon som tar hand om sina barn. De försöker dà sammföra familjernas profil med en "nannys" profil och sedan fàr föräldrar och Nannys träffas och se om det klickar. Hon lade igàr ut min profil pà internet sà att familjer kan se den. Min utbildning räknas tack och lov som kvalificerad utbildning vilket innebär en högre lön... pust! I min profil skrev hon att jag pratar recht gut, inte nàgot tyska som pà vissa andras. Recht gut är tydligen rätt sà bra tyska eller nàgot liknande. Jag màste skryta med att jag genomförde stora delar av intervjun pà tyska och hon tyckte att jag pratar bra...

Sedan, igàr kväll, ringde hon mig och berättade att det finns en familj utanför Zürich med fyra barn som vill ha hjälp ca 60 procent, mamman är oxà hemma...

Jag ringde just mamman och vi kommer att träffas pà màndag.... hoppas hoppas...
Känns otroligt bra om jag skulle kunna fà jobb redan. Det lät pà mamman som om det blir mer än 60 procent, jag fàr se!

3 kommentarer:

Vonkis sa...

Åh vad bra! Håller tummarna för dig!

Anonym sa...

*hoppas, hoppas, hoppas!* Det vore ju kanon om det klickar på en gång från båda sidor!!!

miyala sa...

mmm... precis! Hoppas hoppas! Skulle vara sà skönt och bra med en inkomst!!!