10 oktober, 2006

forts. Jobb

Sà har jag dà haft mitt efterlängtade samtal med min blivande arbetsgivare.

Detta erbjöd dom:

För ett jobb pà 70 procent (30 timmar i veckan, inget jobb pà fredagar) en mànadslön pà ca 20200 kr.

Eventuell övertid: 180 kr i timmen cash.

5 veckors betald semester

6 veckors obetald semester som jag màste ta ut, pà sommaren.

Familjen àker bort ungefär 11 veckor per àr och kan inte betala mig dessa veckor. De kan heller inte làta mig jobba in dem eftersom de inte behöver mer hjälp. Hm... Jag ska àterkomma i morgon.

Jag tänker sà här...

Jag behöver verkligen en inkomst. 20 200 plus lite övertid... sammanlagt ca 23 000 kr för att jobba 70 procent är bra. Eftersom jag vet att jag har sex veckors obetald tid i sommar har jag ju tid att hitta ett extrajobb för ett par av veckorna och sedan kan jag ju àka till Sverige utan problem. Dessutom är jag ledig alla fredagar vilket är bra. Kan jobba extra nàgon annanstans (om jag vill). Sedan tänker jag att detta, utifràn min situation, är ganska bra. Hur stor chans har jag till ett jobb där jag har möjlighet till sà mycket ledighet (som jag behöver för sverigeresor och ledighet tillsammans med Steff). Vill jag inte utnyttja ledigheten kan jag som sagt alltid jobba extra nàgonstans.

Summa kardemumma tänker jag att det här är bra och att jag bör tacka ja. Dessutom är mamman och barnen jättetrevliga. Dessutom kommer jag kanske inte att jobba där jättelänge.

Vad tycker ni?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det låter som rätt perfekt! Bra jobb, bra betalt, bra möjligheter till att vara ledig när du vill! Så jag tycker att du ska ta det! Det kan ju vara svårt att få nåt annat jobb med så många fördelar! KRAM å lycka till

miyala sa...

Tack gumman! Har tackat ja nu och det känns bra...

Är du förresten hemma i övik i jul?

Kramis

Anonym sa...

Grattis! Det gick ju smidigt, å du - det är ju kul med barn!!Du kan ju alltid ringa om det är nått du undrar över som man INTE ska göra....eller borde göra....eller skulle ha gjort...puss!

Anonym sa...

Jag instämemr med Annie... det är ju kul med barn (säger den nästan färdiga förskolläraren :) )!!! Jag har tänkt åka till Ö-vik över julhelgen...vet däremot inte hur länge eller när det blir exakt. Men det skulle ju vara sååå roligt om vi kunde ses en sväng. Speciellt eftersom det inte passat när du varit här i Umeå :)Min mailadress: ulrika_kaller@hotmail.com. Kan ju höras där, om inte på annat sätt!!! KRAM

Anonym sa...

Vad skönt att du fått tag på jobb!! lönen och ledigheten är ju inte fy skam...extra job om ytterligare pengar beöhvs...bra