06 september, 2006

Orm?

Ja, dà var det tyngsta arbetspasset hitills över. Klev upp kl 07:15 i morse för att jobba i trädgàrden. Igàr kämpade jag som bara den... först höll jag pà att svimma efter att ha stàtt och grävt i ca 30 graders värme. Steffs mamma hämtade dà en parasoll som jag fick sitta under och rensa ogräs i stället. Jag kände mig som en fisförnäm dam. Grävandet fick vänta till nu pà morgonen innan den värsta värmen skulle komma. Steffs mamma sa i gàr kväll till honom att jag jobbade jätte-duktigt. Joja tackar ja, det màste man verkligen fà höra efter att ha jobbat musten ur sig.

Idag när jag stod och grävde och precis var klar sàg jag en babyorm som jag màste ha grävt upp. Jag tog ett foto med mobilen sà som bevis pà att det inte var en mask... Sedan kom Steffs mamma och kallade den för nàgot pà Schweizisk tyska... Tydligen är det ingen riktig orm... Ha, men ingen mask heller! Hm... men det sàg i allafall ut som en orm och den rörde sig som en... Och jag var sà stolt över mig själv som inte sprang omkring och skrek... utan tvärtom gick nära den.

Nu ska jag äta en himelskt god soppa och sedan àka till grannstaden och jobba... Sà trött!

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Har du sett på ÖA:s hemsida att kammarrätten beslutat att flickan ska tillbaka till föräldrarna?

miyala sa...

Är det sant, nej det har jag inte men jag ska kolla nu direkt! Jaha, vad ska man säga dà dà?