13 september, 2006

Ex.flickvännens nytta!

Ja, ska jag säga nàgot positivt om Steffs ex.flickvän kan jag ju säga att hon ska försöka fà fram information om ett jobb hon tidigare ansökt om att fà i Zürich. Det är pà ett dagis som är engelskt/tysktalande och där de kräver mycket bra engelska.

Jo, det vore verkligen nàt om det gick vägen... hoppas hoppas...

Vore väl lite komiskt om det i slutendan vore M. som hjälpte mig att fà ett jobb:/.

De andra 35 jobbansökningarna som jag skickade har jag inte fàtt svar ifràn. Roligt att vara invandrare pà jobbmarknaden:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Mitt råd till dig Maria, som vet vilken personlighet du har, är att söka jobb via peronliga möten om svaren på dina ansökningar drar ut på tiden. Men kanske är det språket som är din största fiende i stunden?
Mina lyckoönskningar hursomhelst!!
Kram

miyala sa...

:) du har rätt David, det är betydligt större chans att fà jobb om jag söker upp dem personligen.
Jag har nu fàtt en lista över engelskspràkiga dagis i Zürich sà nästa vecka ska jag först, med hjälp, skriva en bra ansökan pà tyska och sedan uppsöka dem personligen! Tack för stödet vännen!Sà kul att fà kommentarer fràn dig...