15 september, 2006

Ministerbyte?

Idag läste jag i schweizisk tidning följande rubrik (var lugn översättning kommer för er som inte kan tyska):

"Schweden erwartet eine historische Wende" (Sverige väntar en historisk vändning)

Där finns en bild pà Göran Persson och Fredrik Reinfeldt och jag antar att ni förstàr vad den mycket svàrlästa artikeln handlar om. Den beskriver med stor spänning hur de i nästan 80 àr, nästan oavbrutet regerande, socialdemokraterna för första gàngen pà länge kan förlora ett val. Det är det mest ovissa valet pà mànga àr.

Ju mer jag tänker pà det... att Sverige har i nästan 80 àr, med endast ett fàtal perioder med annat styre, regerats av samma parti desto mer känns det självklart att Sverige behöver en förändring. Jag är inte alls säker pà att det blir bättre med borgarna men det är värt en chans... jag tror att det är dags för ombyte i Sverige under iaf nàgra mandatperioder. Sedan kanske det är bra med en vänsterregering igen. Min tes är att förändringar är bra, det förhindrar att man stàr och stampar pà samma ställe i sin lilla bubbla av trygghet. Ibland màste man riskera för att vinna...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det går bra att sitta o vara kaxig i Schweiz när man inte behöver leva i eländet;-)

miyala sa...

:) Precis!

miyala sa...

Du är sà söt Allis!