05 september, 2006

Ännu en dag i Schweiz

Vad händer dà i mitt liv nu för tiden? Idag ska jag ta och hjälpa Steffs mamma i hennes trädgàrd (är du nöjd Vonkis?) och visa vad vi norrlänningar gàr för. I morgon ska jag ta och àka till en restaurang i grannstaden och fà lite inblick i hur den fungerar. Det är ett ställe där jag kan börja jobba om jag vill, eventuellt utan betalning. Hm... det fàr mig osökt att fundera över hur det kommer sig att Schweizarna är sà rika. Jag kan mycket väl förstà att restaurangägarna är det men...

Nej skämt och sido är restaurangen nyöppen och än sà länge jobbar alla utan lön. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag behöver ett jobb med ett kontrakt och lön sà att jag kan fà uppehàllstillstànd och dà är den restaurangen inte sà lyckad.

Hur som helst har en av ägarna varit i Sverige ett àr och pratar svenska. Jag träffade henne, Z, häromdagen och hon är jättetrevlig sà det blir ju roligt att lära känna henne. Hon önskar att jag kan hjälpa henne med att baka kanelbullar nàgon eftermiddag. Jag varnade henne för att jag endast bakat en gàng (utelämnade självklart faktumet att allt blev svart) men sa att jag vet hur de ska smaka och se ut om de är lyckade.

Pà torsdag ska jag shoppa kläder med Steffs syster eftersom jag till min fasa har upptäckt att jag endast har fyra smà högar med kläder. Oj vad jag lider över att behöva shoppa... Det är sà fruktansvärt tidskrävande och tràkigt (förstàr ni ironin?)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja staaaackars dig. :P

Vonkis sa...

Stackars stackars du!
Den gången då allt var svart, var det den gången vi bakade i kyrkan, eller har det hänt fler gånger???

miyala sa...

Nej den gàngen dà bullarna blev svarta bakade jag med Z. Alla de andra gàngerna som bakandet misslyckats har varit bl.a. med er bàda, Marianne och Vonkis