30 april, 2007

Jobbträsket

Vet ni att jag verkligen avskyr mitt jobb! Det ger mig àngest när jag tänker pà det dagen innan och jag fàr svàrt att sova de nätter jag ska jobba tio timmar. Det ger mig ingenting... det är extremt làngtràkigt och nedvärderande! Lillflickan är söt men energisk och jag är ofta trött och saknar orken att springa omkring hela tiden. Jag älskade mitt gamla jobb, saknar det oerhört ibland. Steff sa igàr att om det inte varit för mammapenningen, om jag inte varit gravid dvs... hade han tvingat mig att säga upp mig! Jag försöker tänka att det bara är 1 1/2 mànad kvar till min semester men t.o.m. det känns som en evighet!

Jag lovar mig själv om och om igen att jag aldrig ska ta ett liknande jobb igen. Nästan jobb SKA vara inom socialt arbete...

10 kommentarer:

Vonkis sa...

Vad du bloggar nu då.
Mörsi
Mörsi båokåo

Självklart komme ditt nästa jobb att vara inom soc! Du är värd så mycket mer än jobbet du har nu. Och tänk inte på hur länge det är kvar från dagens datum till sista arbetsdag, det kan låta så mycket. Jag brukar tänka på hur många arbetsdagar jag har kvar, så blir det inte lika mycket.

miyala sa...

Det är sant... bör tänka sà i stället... har dà endast 23 arbetsdagar kvar:=) Hur gàr det med ditt jobbsökande?

Vonkis sa...

Det går sådär. Har insett att jag nog måste flytta på mig för att få jobb...

skoggie sa...

det kommer ordna sig ska du se. Här är en till jue som hatar sitt jobb..;) vi får lova varandra att efter mammaledigheten ha ett jobb vi tycker om .. upp till bevis för mig först.

miyala sa...

Bra Sarah! Dà ingàr vi en pakt gällande det! Skakar hand med dig nu, känner du det?

Ulrika sa...

Hej hej!

Visst är jag "den som känner Ruth"! Kul att du har en blogg också - jag kommer garanterat att läsa den!

Hur som helst har jag fortfarande inte din e-postadress och jag har ett mejl fullt med funderingar som bara väntar på att hamna i din inkorg.

Här i Uppsala har vi knappt tio plusgrader och en grå himmel, men förr eller senare blir det varmt här också... :-)

Vi hörs (och ses kanske...).

Anonym sa...

http://www.svenskanamn.se/SvenskaNamn/Namn.aspx?Namn=lucas

miyala sa...

Tackar ödmjukast Anonym som gav mig lite info om namnet Lucas... tydligen det mest populära namnet àr 2006. Man tror att man är unik men sedan är man endast en produkt av samhället...

Ge mig gärna lite info om Elias oxà!

Ulrika sa...

Hej hej!

När jag var au pair i USA var de sista veckorna de värsta på hela året! Detta trots att jag var i en jättebra familj och trivdes där jag bodde, men ju närmare slutet jag kom, desto svårare blev det att motivera mig... Men det är bara att bita ihop så går det bra ändå! Och det är ju inte en evighet som barnflicka du har framför dig - snart nog är det över! :-)

miyala sa...

Tack Ulrika! Behöver uppmuntran... det är sant vad du säger, det är alltid jobbigast mot slutet fast man tänker att det borde vara tvärtom! Bara att bita ihop och kämpa mig igenom den sista tiden!