02 maj, 2007

Svenskt

Är väl egentligen inte inne i en "längtan till Sverige av värsta klassen" period men nog saknar jag Sverige allt. Det var dock värre när Modo vann och jag inte kunde vara med och fira. Likadant kommer det att bli om The Ark vinner och jag sitter här. Kan iaf se Schlagern pà tv och kommer att bjuda in lite svenskt sällskap att se den med.

Hur som helst blev jag igàr fruktansvärt sugen pà svenska chokladbollar. Försökte baka dem i julas men misslyckades totalt. Nu har jag svenskt havregryn och bollarna blev precis som de ska... mmm.... jag proppade i mig nàgra màste jag erkänna:)

Sedan gav vi oss iväg för att se pà den svenska filmen Heartbreak Hotel som gàr pà bio här. Den var helt ok. Kanske för att den helt enkelt var rolig, kanske för att jag ääääälskar att höra svenska, svensk humor och känna igen skàdisarnas ansikten... men det schweiziska publiken skrattade gott... sà lite bra màste den iaf ha varit.

Nu kanske ni tror att det svenska kontot blev fyllt igàr, men icke sa Nicke! Idag ska jag iväg till Ikea och inhandla lite svensk ost samt lite andra impulsköp. Ska àka dit med en nyfunnen svensk vän (min andra än sà länge:)). Det blir kul!!!

Vi hörs!

7 kommentarer:

Anonym sa...

KÅÅM HEEEEEM, VI BÖRJAR ÅÅÅM IGÄÄÄN.....

miyala sa...

...jag lämnar allt... "puss"

Anonym sa...

konstigt att mjöl och t.o.m. havregryn smakar annorlunda utomlands. Men jag minns samma sak. Kanel smakade skitkonstigt i England. Hur kommer det sig?? Mjölet var skitskumt det också, så kanelbullarna smakade bajs. Min mamma vill att jag ska sjunga den blomstertid nu kommer på Annas bröllop. Stackars Anna. Kram på dig!

miyala sa...

Hahaha! Har faktiskt inte hört dig sjunga sà ofta! När vi träffas i sommar fàr du sjunga den blomstertid nu kommer för mig. Vilket datum är bröllopet?

Kramis

Anonym sa...

hehehe.. du måste vara försiktig med vad du önskar Mia...;) Bröllopet är den 30 juni och nu SÅ KLART verkar klänningen Anna skickade ha kommit bort! Hon skickade med budfirma och de ringde upp spontant igår utan att Anna efterfrågat och sa att de hade "put a trace on the package".. suck!

miyala sa...

Neeej sà tràkigt! Hàller tummarna att de hittar igen den. Kommer ni altsà upp till Övik direkt efter bröllopet eller?

Kramis

skoggie sa...

jepp.. det är tanken.. hmm.. mitt förra inlägg försvann..

iaf, såg din blogg på FL. Ha inte dåligt samvete.. när man är gravid måste man vara lite mer självisk än annars. Kanske så att din kropp faktiskt sa ifrån? Ta hand om dig och pigga på dig.. kram!