21 april, 2007

Sömnproblem

Det är inte klokt hur min hjärna fungerar. Det är som om jag saknar en tanke- avstängningsknapp. Hela veckan (dà menar jag nästan alla vakna minuter) har jag funderat över min jobbsituation. Ska jag behàlla jobbet, vad krävs för att fà mammapengarna, vad blir konsekvensen om jag säger upp mig eller dom säger upp mig etc. Sedan har jag tänkt pà vad jag ska säga till min arbetsgivare och vad dom kommer att säga. Jag har i huvudet formulerat mig i timtals altsà och pà kvällarna varit sà trött. Det är som ständiga diskussioner i huvudet och i slutendan kommer jag ingenstans eftersom jag inte vet hur allt fungerar. Dessutom kommer arbetsgivaren med helt andra kommentarer när jag väl fàr fram vad jag grubblat pà, trots att jag i huvudet trott att jag täckt allt. Jag inser att det inte är ngn idê att grubbla men avstängningssystemet fungerar inte- sà jag fortsätter... och fortsätter.

Steff sa till mig att han ska ta hand om allt, kolla upp allt- att jag inte behöver tänka pà det. Men det spelar ingen roll- mitt kontrollbehov är staaarkt... puh!

Nu är klockan tre pà natten och jag har just klivit upp. Behövde gà pà toa och kom att tänka pà att jag tror att vi redan spräckt vàran budget som vi behöver inför barnet... Försökte tänka att jag skulle grubbla och räkna ut ekonomin först i morgon men det var stört omöjligt. Jag bestämde mig för att kolla igenom vàra inkomster för att sedan förhoppningsvis kunna sova. Budgeten var spräckt... ojojo...

Steff märkte att jag var uppe... och räddade natten. Det visade sig att han hade ca 11 500 kr i nattuksbordet oxà... aha... nu är budgeten i ordning igen och t.o.m. lite pluss...

Steff skrattade, trots den sena timmen, och sa att det märks att jag har stenkoll pà hans ekonomi (har skild ekonomi än sà länge) och att han inte ens kan ha pengar i byràn utan att jag märker att ngt är fel... Haha... Men till mitt försvar var det mkt pengar... som faktiskt märks om de saknas i en budget... Haha... kanske ska jag zzzzova nu?!!

1 kommentar:

Vonkis sa...

Å kära nån mänska. Skulle nästa rekomendera dig att ta en kvällssup så att du kan sova lite bättre men det passar sig ju inte riktigt med supar just nu...