26 maj, 2007

Motionen...

Ja, hur gàr dà Miyalas motionerande?

Simningen i sig gàr bra även om det nu tar ca fem minuter längre att simma mina 1000 meter. Har helt enkelt inte samma kraft i kroppen, men jag kämpar pà och simmar sà fort jag orkar. Blir iaf riktigt slut pà! Kroppen i sig känns, förutom tröttheten, bra. Inga sammandragningar tack och lov! Andningen ska vi dock inte tala om... Gud vilket flàs jag har nu för tiden!

Om ni vill utmana mig ska ni fà mig att gà i trappor... det är rena....

Hur som helst blev jag vansinnig när jag simmade i onsdags... jag var tillslut pà väg att börja gràta mitt i simningen. I vanliga fall tar det nästan tre minuter för mig att simma 100 m (bröstsim) men den gàngen tog de sista 100 m FEM minuter (det bör tilläggas att jag i vanliga fall simmar den sista längden snabbare än de andra). Anledningen till dessa FEM minuter var stora, kraftiga karlar till idioter! De var överallt och simmade i bredd. Normala människor simmar in bakom den andra när de fàr möte men tvà av dessa fortsatte simma bredvid varandra rakt mot mig. Det hela slutade med att jag trapmade vatten i mitten av dem och höll händerna runt magen som skydd medan jag väntade pà att sparken skulle komma fràn ngt hàll!

Den kom inte... men sà livrädd som jag var dà vill jag INTE vara igen. Jag beslutade mig för att inte simma mer. Promenader är bättre! Sen beslutade jag mig för att försöka simma en annan tid med förhoppningsvis mindre folk...

Sà igàr simmade jag 9:15 pà morgonen i en helt folktom bassäng... BARNBASSÄNGEN:) Helt underbart avslappnande!!!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag brukar också simma ibland och jag håller med om att det är ett OTYG med folk som simmar i bredd i motionsbassänger och inte väjer undan för andra... Tur att det gick bra i alla fall och så skönt att du kan ha en bassäng för dig själv!!!

Vonkis sa...

Mindre människor... Är idioterna verkligen inte lika stora den tiden? Jag vet att jag skrev det till dig igår också men jag kunde inte låta bli.

En sån där gång hade jag nästan önskat att jag hade kissat i vattnet och att gubbarna fick en kallsup just då.

Anonym sa...

till sommar blir det promenader! ett par hundra meter ska du väll klara ;O)))))

miyala sa...

Ulrika: Ja, jag hoppas att idioterna hàller sig undan i framtiden... och inte stör friden i barnbassängen:)

Vonkis: Nej, konstigt nog är idioterna mindre dà... vet inte vad det beror pà... om det händer igen att jag màste möta dem ansikte mot ansikte ska jag definitivt följa ditt ràd... TVEKLÖST!

Annie: I SOMMAR dà smäller det! dà ska du och jag upptäcka alla gàngvägar, stigar och stora vägar som finns i Àngermanland! Nej men ärligt: promenader blir det!