02 mars, 2009

Hur gör vi? Hjälp sökes!

Vi har tittat pà en superfin lägenhet i dag ca 10 min cykelväg fràn Steffs jobb. Jag älskar den! Den är sààà mysig. Den är uppdelad i tvà vàningar. Pà övre vàningen finns tvà sovrum, men eftersom det är högst upp är det sneda tak. Det innebär att det är jättemysiga sovrum men inte vidare praktiskt utrymmesmässigt. Pà nedre vàningen är det ett vardagsrum, kök o tvà sovrum. Sovrummen är inte sà stora, men fullt tillräckliga. Köket är inte heller sà stort sà vi kan inte ha ett större köksbord än det vi har nu.

Vi skulle kunna ha ett större köksbord i rummet till vänster om köket men dà tappar vi ett helt rum. Om vi gör det sà blir det för lite förvaringsutrymme...

Gud det är sà svàrt. Vi behöver mer utrymme än vi har nu, och det fàr vi... om ett större kök fàr stryka pà foten (??? min svenska är obefintlig nu för tiden)! Men... vi vill ju egentligen ha ett stort kök.

À andra sidan har jag mkt svàrt att hitta lgh i Schweiz som verkligen känns mysiga eftersom de har stora vita stenväggar. Den här lägenheten är sàààà mysig, den skulle verkligen kunna kännas som ett hem... och det behöver jag verkligen.

Den har ett jättebra läge i förhàllande till Steffs jobb och ett bra pris för att ligga där den ligger. Den är 126 kvm. 

Vilka behov ska gà först? Chansen att hitta en sàn fin i närheten av Steffs jobb är inte stor. Just nu funderar jag över praktiska förvaringslösningar. Om vi kan hitta det sà lutar det àt att vi tackar ja...

Sà svàrt!

HJÄLP!!!!!

5 kommentarer:

Vonkis sa...

Ni får väl ett större kök än det ni har nu? Behöver ni ett större köksbord än det ni har?

Anonym sa...

Jo, köket är större (iaf mkt mer öppet) men det finns inte plats för ett större bord än det vi har nu! Det är iofs inte ofta vi behöver ett större men ibland hade det varit bra (hade bjudit hem folk oftare dà- kanske)

/Miyala

skoggie sa...

Kan ni inte ha matbord i vardagsrummet. Vi har ju ett litet bord i köket men äter oftast i vardagsrummet vid det stora bordet.. Egentligen tycker jag att det är givet vad ni ska göra.. Du älskar lägenheten och det skulle kunna kännas som ett hem för er... ta den! Så länge Steffe gillar den?

skoggie sa...

Egentligen borde ni inte tänka på om ni ska ta hem folk.. sådant går alltid att ordna med extra inläggsskiva och lite trångt i några timmar. vad ni sa fundera på är hur många barn ni vill ha och om lägenheten är ok i det avseendet. Vi fick inte trean i vårt hus förresten...=/ där kan vi snacka dröm lägenhet...suck! men men vi hoppas på framtiden...
Kram! ses ju snart! Kan inte du beskriva resplanen för mig igen och berätta vilka dagar ni ska bo hos oss... kommer inte riktigt ihåg längre... ska vi hämta från flygplatsen förresten?

Anonym sa...

ta den.jag tar rummet uppe till vänster!/annie