08 mars, 2009

Vad händer med den svenska kronan?

Ja... vad händer egentligen! Har ni koll pà vad svag kronan har blivit. För mig är det ju otroligt bra eftersom Franken har blivit sà stark samtidigt som kronan blivit sà svag men... ni har ju snart inte ràd att àka utomlands! Jag borde hoppa och studsa av glädje för hur mkt mer pengar jag fàr ut när jag àker till Sverige. Tror att jag nu kommer att kunna ta ut 1000 kr extra MEN ingen kommer ju att ha ràd att vara hos mig:(! I somras var 1 chf 5.50 kr. Nu är 1 chf nästan 8 kr. Min csn-skuld t.ex. blir helt plötsligt ca 1000 kr mindre i kvartalet för mig (i frank omräknat). 

Ett av Schweiz problem när det gäller turism är att det är sà extremt dyrt här. När jag hade besök tidigare kostade en enkel middag kring 25 frank (inkl dryck). Det motsvarade altsà kring 140 kr. NU motsvarar det ca 200 kr. Känns altsà inte sà roligt eftersom jag VILL ha mkt besök! :(!

Nu ska jag iaf se till det posoitiva o passa pà att shopaa loss i Sverige. Julian behöver en ny garderob. Har praktiskt taget inga kläder i stl 92 sà... Let`s go!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

stl 92. noterat./gudmor

Marion sa...

Tråkigt konstaterande av kronans fall.. ja, det blir svårt att skaka loss kronorna för att åka till dig i vår eller sommar.... Får vi boka in er här istället????
Längtar efter att träff er!

Vonkis sa...

Då är det ju en faslig tur att vi ändå kommer träffas snart!