11 mars, 2009

ÄNTLIGEN!!!!!

... anklagas Malena för plagiat. Haha! Jag skrev ju tidigare att jag alltid tyckt att den pàmint om en känd opera (nessum dorma) men eftersom ingen skrivit om detta (vilket brukar göras väldigt snabbt) har jag tänkt att det kanske bara är i mitt huvud. Nu har det iaf uppmärksammats. Att säga att den är ett plagiat är väl att gà för làngt men det blir pinsamt när man innan kan sjunga hur den kommer att gà för att den pàminner sà mkt om en annan. Jag gillade inte hennes làt just pga detta. Andra länder kommer att reagera starkare pà detta än vi tror jag.  Det skulle kunna vara ett stort minus. 

Till en början blev jag sà upprörd när folk gillade den, det är ju sà klart att man blir berörd av den, det blir man av "orginalet" oxà! aghh! Nu blir jag upprörd igen! Detta är anledningen till att jag egentligen inte vill att den vinner, trots att den kommer att ha en chans i ESC (om folk inte stör sig pà plagiatet). Tyvärr lär den vinna!

5 kommentarer:

Vonkis sa...

Tänkte direkt på dig när jag såg artikeln!

Anonym sa...

Haha!
mmmmmmm... kändes bra att fà det bekräftat. Sà mkt de älskar att leta likheter är det ju konstigt att det dröjde sààà länge innan det här skrevs. Det är ju inte direkt en okänd làt den pàminner om!

/Miyala

Anonym sa...

Mia, det är något del på din länk till mig. Det står hela tiden att mitt senaste blogginlägg heter "Släpp fångarna loss det är vår" me n tiden för senaste uppdatering ändras. Blogginlägget som hette "Släpp fångarna loss det är vår" var det länge sedan jag skrev, har haft en hel del nya inlägg men det syns inte här.

Vonkis sa...

Nu verkar det fungera igen...

Anonym sa...

När kommer du tillbaka till Zürich?