19 november, 2006

Lilja 4-ever

I gàr kväll sàg Steff och jag filmen Lilja 4-ever. Jag har sett den tvà ggr tidigare sà tack och lov äcklades jag inte lika mkt denna gàng. Den är otroligt stark och bra och Steff blev förfärad och fick upp ögonen för hur det tyvärr är/fungerar. Sedan läste vi pà internet om statistik i Schweiz.

I Schweiz finns ca 14 000 prostituerade och av dessa är mellan 1500-3000 offer för trafficking. Sà jag undrar hur mng av alla anonser som finns i tidningarna som är inlàsta tjejor som tvingas till prostitution. Fick även lära mig i gàr att tillàten àlder för prostitution i Schweiz är fràn 16 àr...

13 kommentarer:

Vonkis sa...

Vilket fantastiskt land du lyttat till. Har inte sett filmen och kommer nog aldrig att göra det heller. Jag skulle helt enkelt må för dåligt ac den.

Anonym sa...

sick! varför inte ge sig in i politiken? ;o)

Anonym sa...

Ja, jag mår dålig bara jag tänker på vad den handlar om. Det skulle ta åratal för mig att komma över den. Fatta att genomleva det. Hur rättfärdigar någon att gå till en prostituerad? Förstår ni att det finns de som tycker att handikappade borde få stöd att gå till prostituerade?! Även om det då är till "frivilligt" prostituerade...

Anonym sa...

Alltså... jag har, som Veronica, inte sett den.

Vonkis sa...

Hoho

Vonkis sa...

Ska du inte skriva något nytt snart?

Vonkis sa...

Tra la la la la la la la al al al al ala la lalalalalalalalalal alalal lalala alallalala la la la al alala lalalalalala lal al ala la l a la la la la la la laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Vonkis sa...

hohohoooooooooooooooooooooooooooo

Något måste du väl ha att skriva om?

Spindeln
chokladen
godiset som inte kom fram
allt du ska göra i Sverige när du kommer hem (Speciellt det där omatt du ska äta när du ska äta...)

Vonkis sa...

Har du sett att Ann som gick i vår klass på Park har fått barn? Hon ser ut precis som hon gjorde för 9 (!) år sedan.

Anonym sa...

Gratttttis från oss på din dag!!!!
Annie Kari Filiph William Julius

Anonym sa...

hallå!!!! var är du? har han kidnappat dig och ditt barn och tvingat dig att stanna inne utan tv radio telefon och DATOR? MAAARRRIIIIIIIIIAAAAAAA!!!! VAR ÄÄÄÄÄR DUUUUUUUU?

Anonym sa...

miiiiaaaaaaaaaaa!! vår mobil funkar inte.... vaar äääär duuuuu????

Anonym sa...

sara bergström ska ha barn i maj...skvaller från linn...