03 november, 2006

En annan värld

Jag màste säga att familjen jag arbetar hos lever i en helt annan värld. De hyr det finaste hus jag nàgonsin vistats i med en otrolig inredning, de anställer människor för allt. Om vi räknar bort mig som hjälper till med barnen, har de ett antal stycken som jobbar i trädgàrden, en städerska som städar en dag i veckan och stryker en halv dag. Utöver detta anställer de människor per timme för, egentligen allt praktiskt, exempelvis montering av barngrindar, justering av gardinerna pà gardinstängerna och màlning av gardinstängerna (2 st), deklaration m.m.

Jag kan inte sluta undra över hur mycket mannen tjänar per dag som har ràd med allt detta... plus semestrar, lägenhet i alperna... märkeskläder m.m.

Sàg ett par av ettàringens byxor i en affär idag... bara 540 kr. Herregud! Ja, ja... kanske hade man gjort likadant om man haft förutsättningarna för det. Byxorna är otroligt fina och ganska skönt att slippa en del av det praktiska...

eller?!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hoytku yur kuytku uy tf kuykuy kuytkyt kit uyt ikytiytit 6to yt 7 t 7tiututliut liutliutu hahahaaaha hohohoh hihihi hehe =()

Anonym sa...

Deaaar god in heaven! Låter finnemang! Om du skulle vart anställd hos oss samtidigt som jag INTE jobbade skulle du få börja kl 5 och ta morgonshiftet, ta hand om tvätten och handla ibland.Sätta upp grindar och gardiner, måla om titt som tätt och leka alla typer av springlekar med killarna. Laga mat är inte så kul heller. Hämta å lämna på dagis får du gärna göra.. men läggningarna tar jag - efter att du badat och klätt dom för natten. . . resten tar vi å anställer per timme eller vad säger du! Du å jag måste ju få en chans å sitta å bara hänga lite...Nä, skicka över én da´nn päckel-frunntimm´re till mig på bootcamp(hoppas inte min avundsjuka och förakt skiner igenom allt för mycket..)

Anonym sa...

Hade ja varit rik skulle jag skänkt ALLT till välgörenheter! Jo, det är säkert! Säkert OCH väldigt kristet!

Anonym sa...

kmgdjykt jtdtd t riktufkyf liug lug ugiugugugugugug

miyala sa...

ahsjhjdvkdbdkdsbksbksfbfksnbf,...làter underbart hjdbkjfbslnslnslng
Puss pà dig kjdhfkbnkvnfl