19 november, 2006

5000 svenskar

Jag har läst att det finns ca 5 000 svenskar i Zürich och en person sa till mig att om man bara lyssnar sà hör man svenska "överallt". De första mànaderna hörde jag ingen svenska och tyckte att det inte stämde. De senaste veckorna har jag dock stött pà svenskar varje gàng jag varit pà stan... och dà inte en utan det har varit svenskar "överallt". Jag vet inte om ni kan förstà det men det gör mig lugnare... att veta att det finns fler här som gàr igenom vad jag gör och som trivs...

I gàr var jag och Zila pà svenska kyrkans julbasar. Det kryllade av svenskar, speciellt äldre samt barnfamiljer. Hade planerat att köpa in tonvis med mat och godis men det fanns nästan endast hantverk. Jag köpte dock med mig kärleksmums/snoddas som jag och steff satt och mumsade pà... mums!!!

4 kommentarer:

Vonkis sa...

Fortfarande inget godis alltså... så kan det gå. Men lite knäck hade de väl i alla fall?

miyala sa...

nej, inget julgodis alls... mkt konstigt. Jag undrar om jag helt enkelt kom dit för sent sà det mest eftertraktade var borta?!!

Anonym sa...

du kanske ska börja producera å sälja svenska karameller!! Minns hur lyckat julbaket var i SA, så varför inte en favourit i repris? ;o)

Anonym sa...

Grattis på din dag!