03 december, 2006

Jag lever

Înser efter ett ärligt oroligt mail att jag màste skriva att jag lever och màr bra...

Anledningen att jag inte skrivit pà länge är att jag haft annat för mig samt att jag kommit in i en period när jag näst intill aldrig är vid datorn. Antar att det beror pà att jag anpassat mig mer här och inte har samma behov av det samt att jag snart kommer hem och kan träffa en hel del av er. Skönt!

Det innebär att jag inte är pà skype lika ofta (aldrig) eller msn. Om ni vill prata med mig över skype kan ni sms:a eller sà sms:ar jag er... sà kan jag gà online. Annars kan ni ju slà en signal till vàr hemtelefon.

Om det ser ut som att vi är pà skype och inte svarar när ni ringer beror det pà att det är Steffs familj som är inloggade. Dà de sätter pà deras dator öppnas skype. Den enda gàngen vi loggar in pà skype är när vi ringer ngn. Skype öppnas inte automatiskt när vi surfar. Om ni ringer och det inte är upptaget beror det altsà pà att vi inte är pà skype!

Dessutom màste jag tillägga att det inte finns anledning till oro om jag är svàr att fà tag pà... ni som känner mig vet att jag under mer än halva mitt liv inte varit en telefonmänniska och stundtals varit svàr att komma i kontakt med. Skriv ett sms eller ring pà ngn telefon...

Skriver mer när jag fàr tillbaka skrivlusten...

19 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Skönt att höra att du mår bra och trivs! Jag tänkte höra om du har samma mail som förr i tiden eller nån ny...hade liksom lust att lägga till dig i min msn :) Om du inte har samma kan du kanske låte mig få den nya...om du vill alltså ;)Och det här med att träffas när du är hemma..´. Jag och Peder kommer att åka ner den 23:e och åter 26:e för att vara fågelvakt. Så frågan är hur det ser ut i ditt schema. Skulle ju passa bäst med tex en liten fika den 23:e på stan... Hur funkar det för dig? KRAM KRAM

Anonym sa...

inte orolig..mest avsaknad... kul att det flyter på! vi syns snart..köp gärna med dig en vimpel/miniflagga åt fille!! spännande med andra länder... pussssssssssar...skriver oftast med en hand(andra på unge) därav avsaknaden av versaler.. hej så länge!

miyala sa...

Ullis: Jag är tyvärr upptagen den23, däremot ska jag klämma in en umeresa över ngr dagar... sà dà kan vi ju ta en fika dà:=) Ser fram emot att träffa dig!!!

Annie: skönt att du saknar mig:=) Det är ömsesidigt även om jag varit lat den senaste tiden! Ska köpa en miniflagga till Filleman... Ska ni ge honom en jordglob? Puss puss

Anonym sa...

han får en av farmor i julklapp eller födelsedagdpresent! det är mycket för honom nu!!

miyala sa...

Lolly han!

Anonym sa...

Snart kommer du hem...eller "till sverige"...snart börjar det låta så! Och det är ju ett bra tecken, eller hur! (inte för jag me för du) Hoppas du har julstämning, handlar alldeles förmycket julklappar och inte är det minsta flygrädd! Syns snart lillan!

miyala sa...

:=) hm, är det nàgot du önskar dig annie? Nàgot som bara är för dig???

Julstämning har jag nästan ingen och jag tror att jag kommer att störta med flyget innan jag träffar er igen;=)

Vet du förresten att jag ska vara barnvakt àt tre barn hela helgen, själv?!! Puh... ska börja kl 5:30 i morgon bitti... önska mig lycka till!!!!

Kram

Anonym sa...

Lycka till! Dryyyygt!Jag lovar att du inte störtar..men kanske dör jag av överstimulering innan du kommer....räknar dagarna! Du! Trolldeg(play do)är ju alltid bra! Recept:5 dl mjöl, 2 dl salt, 2 msk citronsyra, 2 msk olja, 4 1/2 dl KOKANDE vatten - blanda allt och knåda till en ljumen deg. Innan du rör ihop allt kan du slänga i några droppar karamellfärg(typ 7). Alltid en hit och äcklig samt ofarlig att smaka på!

Anonym sa...

önskar mig en vit jul...ta med lite snö från alperna! köp inget åt mig nu! puss!!

miyala sa...

annie! Tid för samtal idag, mànadag vid 20:00???

Anonym sa...

Hej! Hur gick det när du skulle vara barnvakt flera dagar? Vi längtar efter dig!! Filiph har kalas på söndag och sedan är det bara en vecka kvar till jul...
Kari jobbar mycket nästa vecka och vi har inte köpt några julklapparr än... suck! Så det blir en hel del att stå i! Vi är lite sjuka...jag har haft feber, William hade feber igår, Julle har haft feber och något virus (inte tredagarsfebern) som ger utslag på hela kroppen. Kliar inte .. men annars är allt som vanligt...

Anonym sa...

Men du... bara för att DU skaffat dig ett liv betyder det inte att vi andra har det! Masa dig till datorn nu och håll oss uppdaterade om hur du har det och vad du gör. Det behöver bara vara en rad här och där. Det är ju så himla roligt att läsa. Snäääälllaa?? Förresten, förfrågan i min blogg. Du kan ge Annie lösen och sånt förresten, om hon är intresserad.

Anonym sa...

Den 3:e September!!! Då smäller det!! Tjohej! Ho, ho..nu kommer lilla grannen!! Hihihi, hahaha, hehehe!! Hurra va jag e bra! Ha den äran på födelsedagen! Längtar till min stora dag!! Yiippii! Vilken födelsedag det ska bli!! Hurra!!

miyala sa...

ja, jag förstår att du inte kan bärga dig till din födelsedag för det är ju verkligen kul att fylla trettio;=)... nej, förlåt du blir ju bara 29!!!

Anonym sa...

Hinner du med en tripp in på kontoret innan det bär iväg igen?


God jul och gott nytt etc

Anonym sa...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahhihihiihiihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehhehehhe ha!

Vonkis sa...

DU har blivit utmanad i min blogg, förhoppningsvis får det här dig att skriva något här igen ;-)

Anonym sa...

det ekar här inne..eko eko eko eko eko...

Anonym sa...

eller..var det kanske i mitt huvud? eko - eko eko eko...jappp!