19 november, 2006

Sà hur gick fredagens date?

Den gick alldeles utmärkt!

Jag stod 20 minuter för tidigt och väntade utanför Starbucks och blev mer och mer nervös ju fler konstiga människor som kom gàende emot mig. Jag hade ju ingen aning om àlder eller personlighet. När hon kom var det dock ingen tvekan om att det var hon, vi tog igen varandra direkt pà vàra svenska utseenden.

Vi pratade till tungorna blödde och hade otroligt roligt. Jättemycket i vàr tillvaro är likadant. Bàda är soc.ped., vi jobbar som barnflickor i engelsktalande familjer och har fàtt jobben genom samma organisation, vi har bàda schweiziska pojkvänner men ingen av oss pratar tyvärr tyska med dem, vi har bàda lämnat vàra katter hos föräldrarna, m.m... Dessutom reagerar vi pà samma saker och saknar samma saker. Det är sà skönt att kunna umgàs med ngn som verkligen kan förstà.

Efter vàrt fika följde jag med hem till henne och àt tacos med henne och pojkvännen (även han jättetrevlig). Sedan sàg vi pà film...

Det här behövde jag!

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Vad bra det låter!
Var det hon som sa att du nog måste läsa på universitetet för att få jobba som soc.ped. där nere?

Anonym sa...

Toppen!!!!!