24 augusti, 2006

Tiden läker alla sår?

Läker tiden alla sår? Nej, jag skulle snarare säga att man hittar strategier att klara av att hantera gamla sår. Träffade idag en kompis som förut var som en syster till mig. Vi bröt relationen för fyra år sedan pga händelser jag inte vill gå in på och har inte träffats sedan dess. Ibland går man på med vardagen utan att förstå hur mycket ett problem/olöst situation påverkar en på det undermedvetna planet... När jag tidigare stötte på henne på stan och tog henne i hand eller kramade henne var det som om en bit av en stor sten lossnade, först då insåg jag hur mycket det har påverkat mig negativt att gå och bära på alla sorgsna känslor.

Idag träffade jag henne i en och en halv timme. Nu tror jag att nästan hela stenen lossnade. Jag behövde på något sätt få ett avslut på det jobbiga som varit, det avslutades så hemskt för fyra år sedan. Det avslutades på ett sätt som gjorde att alla bra minnen suddades ut av en sorgsen känsla. Nu tror jag att vi kan gå vidare och ha en sund kontakt. Vi kommer att höras av ibland och träffas när jag kommer till Sverige och kunna umgås på en bra nivå. Det konstiga var att det var precis som förut mellan oss, när allt var bra. Vi pratade på utan problem och skrattade tillsammans...

Det här behövde jag... och hon?!!

1 kommentar:

Vonkis sa...

Jag är säker på att hon också behövde det, annars hade hon aldrig gått med på att träffa dig.
Vad härligt!