28 augusti, 2006

Packning

Håller på att packa för fullt, eller borde packa för fullt är kanske närmare sanningen. I morgon bitti kl 7:40 bär det av med buss och tåg till Uppsala. Där kommer jag att träffa alla vänner och ha det bra innan jag 7:40 på torsdag flyger till Schweiz.

Jag är sååå smart. Jag tycker att envishet är positivt i många hänseenden men då det gäller mig kan det bli lite väl mycket av den varan. Eftersom jag och Steff hade bestämt att jag skulle flytta ner i augusti kunde jag pga min envishet och stolthet... tro det eller ej så har jag lite stolthet i mig.... inte boka en flygbiljett den 1 september. Det skulle ju inte låta bra att jag än en gång ändrade mina planer, så augusti var flytten tvungen att bli av.

Så jag bokar ett flyg en torsdagsmorgon, den sista augusti, men märk väl AUGUSTI, och kommer fram till Zürich kl 10:00... en torsdag. Detta resulterar i att jag pga att Steff jobbar till fem på kvällen har valt att spendera hela torsdagen på flygplatsen i Zurich, tills Steff kan hämta mig kl 18:00. Sedan jobbar även Steff hela fredagen.... Vad hade jag för val? Jo, att svälja min stolthet och åka på eftermiddagen en dag senare...

Men ni som känner mig ler förmodligen nu och tänker... det är ju M i ett nötskal! Och... den här gången ändrade jag inte mina planer och det måste ju ge lite pluspoäng till min mycket komplexa personlighet!

2 kommentarer:

Vonkis sa...

"Håller på att packa för fullt, eller borde packa för fullt är kanske närmare sanningen. I morgon bitti kl 7:40 bär det av med buss och tåg till Uppsala. Där kommer jag att träffa alla vänner och ha det bra innan jag 7:40 på torsdag flyger till Schweiz."

ALLA mina vänner???

Där ser man...

miyala sa...

;) du är rolig du min KÄRA VÄN!