15 augusti, 2006

Släktdrag


Jo nu är det så här att jag behöver er expertis i en mycket viktig fråga. Jag satt i kväll med en vän på det berömda café UH när vi kom in på våra utseenden och faktumet att många tycker att vi påminner dem om en vän, släkting, filmskådis, modell... (ok tillbaka till verkligheten...) Hur som helst spekulerade vi i om vi har samiskt påbrå, båda har lite halvsneda ögon... Vi kom in på släktforskning och jag berättade att jag är släkt med Roger Pontare och han ser ju faktiskt oxå lite samisk ut. Efter ett tag då samtalet flyter på spänner min kompis sina halvsneda ögon på mig och granskar grundligt mitt ansikte... sedan hör jag de minnesvärda orden komma ur hennes mun, lite häpet som om hon kommit på en världssensation... ja nu när du säger det så!

Kära vänner hur ska jag tolka denna nya information, att jag är näst intill en kopia av min långväga släkting... Roger Pontare. Jag har nu grubblat hela kvällen på vad likheten sitter i och kommit fram till att det är ovansidan av huvudet... på morgonen eller i duschen då jag schamponerat håret så att det blir som en knut på huvudet...

... det är den enda logiska förklaringen jag har och jag är i desperat behov av er hjälp då jag i ärlighetens namn känner mig aningen stressad över denna insiktsfulla kommentar... Nu ber jag er att ta en lång titt på Miyala look alike- Roger och berätta för mig vari släktdragen ligger...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, du är alltså lik herr Pontare...hmmmm.... nu har ju inte jag något direkt emot herrn, men samtidigt vet jag inte om jag skulle ta det som en komplimang direkt om någon sade att jag var lik honom....ha ha...för att du skall bli lik bör du nog förutom att knyta ihop håret efter duschen även färga det i en sprakande färg samt ha på dig en "fatsuit"....men hon syftade kanske på att även han har sneda ögon (är hon också lik honom månne)

miyala sa...

:-) Jo, när du nämner det så är hon kanske oxå ganska lik honom... ska ta upp den frågan till diskussion tror jag, kanske lägga in en bild på henne så kan ju ni avgöra även det...

... känns skönt att du verkar lite tveksam över min påstådda likhet med Pontare... tackar ödmjukast...

Vonkis sa...

Det är kanske ögonen, eller VÄNTA!

DET ÄR SKÄGGET!!!

Anita Brännström sa...

Om du är släkt med Pontare kanske du är släkt med en annan duktig artist som också är släkt med honom, som heter Åke Swan. Om du går till min blogg kan du läsa mer.
http://anitas.my blogg.se
Hälsningar Anita Brännström