22 augusti, 2006

Den tuffe fegisen

ng.coJag är nu säker på att mitt liv i Schweiz kommer att förändra min personlighet för alltid och ni kommer via min blogg och få följa denna dramatiska förändring. Om mitt liv hade varit en saga hade den inletts med ”det var en gång en fegis som var rädd för allt som kunde leda till en ond bråd död” Slutet på sagan skulle vara ”och så levde den modiga äventyrerskan på gränsen till det farliga hela livet”. Om jag skulle ha plats att skriva hela sagan skulle ni i mitten kunna läsa hur Miyala strax innan den stora flytten utomlands fick erbjudandet att följa med pojkvän och syskon på Canyoning! Ni som inte vet vad detta är informeras härmed att det inte är något för dem som är rädda om sin nacke, sina lungor och sitt liv. Hopp ifrån klippor ned i vatten, vadande i floder vars vatten hotar sluka en, virvlande strömmar som kräver all kraft att kämpa emot, Carolina Klüfts rörelseschema…

Ni vet det där med att göra ett bra intryck… Jo, det hade ju varit att visa hur modiga vi svenskar är. Mitt medvetande är nu splittrat mellan att förbli den fegis jag är eller att hedra lögnen om den modiga svensken vilket samtidigt skulle innebära att jag med mitt skamliga rörelsemönster riskerar dra Carolina Klüfts, enligt Schweizisk tidning ”blondinen från Pippi Långstrumps land” namn i smutsen… Ni svenskar… ta en funderare över hur jag… och nu måste ni se mig framför er i den situationen… hedrar er bäst…

3 kommentarer:

Vonkis sa...

Du är ju för galen, och cool ;-)

Självklart ska du med och om inte annat visa på den svenska frammåtandan. Eller så kan du följa med och skrika så där tjejigt högt och hela tiden säga "nej, jag vågar inte" (Nein ich vage nicht på tyska...) så att Steff få agera manlig hjälte och hjälpa dig hela tiden. Naturligtvis ska du visa honom din stora tacksamhet senare, i san tantsnuskromananda...

Anonym sa...

Nu har jag tittat in här och måste lämna ett avtryck så att du inte bara tror att det är en snuskgubbe som har porrsurfat in på din blogg:-)Hörde du att Heléne och Erik fick en pojke imorse!? Allt gick tydligen bra - hur det nu kan göra det när något större än ett hönsägg ska ut där nere...

Själv lever jag numera mitt liv som en gift och mycket from kvinna, fast det enda tydliga tecknet för utomstående är nog ring nr 2 på vänstra ringfingret.

Vilken söt mormor du har! Kramar, Susanna (Knutsson)- numera fru Sköldestedt :-)

miyala sa...

Kul att du har kollat in min blogg fru Sköldestedt:) Självklart är det även kul att du vonkis har gjort det men det är ju lite av en vana... en bra vana dock!

Jo jag hörde att det har kommit ut ett större hönsägg med mycket hår, han finns att beskåda på nätet. Men det står inte om han heter Sinfronio;)

Jo, om vår fikadate fortfarande gäller så får jag se nästa vecka om du är dig lik eller om du formaterat om dig efter vigseln...
Kram kram