06 maj, 2009

Sà vad tycker jag dà?

Grekland! Min och sonens absoluta favorit (om man bortser fràn första versens juckande dvs)

Norges bidrag. Kommer med 99% säkerhet ta hem allt. Charmig kille med làt som definitivt vinner östländernas röster! Norge har hittat det som fungerar!

Irländs tjejgrupp. Gillar det här, radiohit!

Schweiz bidrag. Skönt làt att softa till!

Självklart hänvisar jag till ESC- Eurovision song Contest 2009! Nu har jag lyssnat igenom alla làtar och har självklart skrivit ned lite gällande vad jag tycker om dem...
Först màste jag bara säga: Nej, nej, nej! Det kommer att gà käpprätt àt skogen för Sverige i àr. Làten är ALLDELES för annorlunda och de ute i Europa (enl youtubelyssnare iaf) verkar undra vad som har tagit àt Sverige! Jag blir sà frustrerad. Jag lyssnar pà bidragen och känner att det fanns sà mànga svenska bidrag som hade kunnat konkurrera med dem i àr, med den musikstil som verkar vara mest inne. Sà synd att den bästa svenska finalen nàgonsin trots det ska resultera i fiasko. Om vi kommer vidare fràn semin sà är det dock inte sà förvànande. Den första semin är jättesvag. Den andra dock är väldigt stark, iaf enligt mitt tycke;)!

Varför skickade vi inte Alcazar?!! Det finns en làt som är disco och som verkar ganska lovande... jaja, nu ska jag inte deppa ihop. Jag har ändà hittat mina favoriter... de kan ni se här ovanför!

Andra bidrag jag gillar är Tysklands, Cyperns, Danmarks (Ronan Keating-öh?!!), Ungerns, Azerbadjans och Litauens. Finns t.o.m. fler än sà som JAG anser är bättre än Sveriges bidrag...

Det finns en del ballader som är fina men alltför typiska. Sarah hade nog faktiskt slagit ut dem...


1 kommentar:

Micke sa...

Jadu syster, ser att Bullen går runt med rosa barnvagn nu. Jag ska allt lära honom att en riktig karl gör sådant här:

http://www.sj2w.se/contest/?p=379

:-)