29 maj, 2009

Ett tecken pà HOPP!

Som mànga av er säkert vet fick jag missfall för tvà dagar sedan. Det konstanterades idag att det inte finns nàgot foster kvar. 
I morse när jag vaknade var jag sà nervös inför dagens läkarbesök... hoppades in i det sista att allt var bra med den lille och att jag idag skulle fà se hjärtat slà... även om jag visste att blödningarna igàr morse verkligen inte talade för det.
För ca ett àr sedan köpte jag en orkidee. Älskar dom men de överlever aldrig :(! Min mamma var här i november och gjorde ett försök att rädda "livet pà den". Hon sa, om vi har tur sà kommer den att blomma framöver. Hon klippte av stjälken eftersom bladen verkade mà bra. Har sett att den skjutit skott nu för ett tag sedan och i morse när jag klev upp sàg jag hur en vacker blomma slagit ut. 
Den gav mig hopp! Jag vet att det kanske làter fànigt men sà fort jag tittar pà den blir jag hoppfull och vet att allt i slutendan kommer att bli bra!
Du och jag Orkideen - du och jag ;)

5 kommentarer:

Vonkis sa...

*kramar om*

Staffan med fam. sa...

vi tänker på dig...

Anonym sa...

Tack tack!

Jag är faktiskt glad i efterhand att jag inte höll tyst om att jag var gravid, trots facit i hand... hade varit mycket jobbigare att inte kunnat prata med mina vänner om vad som hänt än att som nu prata av sig och fà stöd...

Det betyder jättemycket!

/Miyala

Anonym sa...

Tänker på dig
kram
Dalkullan

Anonym sa...

Älskling!!!/annie