16 maj, 2009

Flyttstädning

Här i Schweiz är de sà petnoga med flyttstädningen att alla jag känner använt sig att städfirma vid flytten vilket ofta gàr pà 5000 kr. Vi har funderat fram och tillbaka o nu när jag är gravid är tanken pà att klara det själv kanske överoptimistisk. Nu har vi dock fàtt tvà bra nyheter. 

Den första är att vi ev. kan flytta till vàr nya lägenhet redan den 27:e. Jippie!
Den andra nyheten är att det är en i vàrt hus som gör inspektionen av städningen och Steff pratade med henne idag. Hon sa att neeej, nu behöver inte öppna upp fönstrerna och neeej ni behöver inte städa balkongen sàààà noga och ... helt enkelt sà förväntar hon sig en vanlig bra städning, inget överdrivet.

Det innebär att om vi kan flytta in den 27:e har vi tre dgr pà oss att greja städet vilket isf inte blir ett problem. ISF tjänar vi altsà in 5000 kr. GUD SÀ SKÖNT!!! Den senaste tiden gàr allt verkligen Vàr väg! Tjohej!!!

6 kommentarer:

Ida sa...

Va??? Är du gravid???! Oooj så roligt! GRattis, grattis. Vad glad jag blir. Hoppas att du mår bra. När är det dags? Kramar

vonkis lillasyster sa...

stämmer in i föregående talare :).....

skoggie sa...

usch jag blir så sur att jag inte kan komma iväg till dig, hade sååå gärna hjälpt dig med flyttstäd och allt. Usch vet inte hur jag ska få TID över till att komma och hälsa på, det känns helt ärligt hopplöst ibland, mest för att jag inte kan lämna över till mina kollegor för mycket. Jag hoppas på att kunna ta mig iväg under en liten weekend under semestern, men vet inte hur v ska lösa det med tid och pengar... åh, Maria, hoppas du förstår att jag verkligen VILL!!!!

skoggie sa...

skulle du bli hemskt besviken om jag kom ensam utan simon? Vill egentligen att pojkarna ska få umgås för de kommer så bra överens men vet inte i dagsläget hur det är möjligt rent ekonomiskt.

Anonym sa...

Ida: Jo, jag är gravid. I morgon gàr jag in i vecka 7 sà det är jättetidigt! Det ràkade komma ut pà facebook och dà visste halva världen sà nu kan jag lika bra ta och skriva om det:=!!!

Enligt mina beräkningar lär det komma en liten en kring den 13:e januari! Màr fortfarande bra sà det känns aningens overkligt:)!!!

Ullis: Tackar tackar:)

Skoggie:
Föstàr att det är svàrt att fà allt att gà ihop. Pojkarna kommer ju att leka en vecka i sommar sà de kanske klarar sig utan varandra tills nästa Sverigebesök;)! Jag àker tillbaka till Schweiz den 6:e augusti vilket är en torsdag sà ett alternativ är att du flyger med mig och Julian dà!!! Skulle ju vara kul!

Längtar iaf tills vi ses! Var sà kul att prata ikväll, och inte störas för en gàngs skull;)!!!

Kramar till er alla!
/Miyala

Boje Ville sa...

Flyttstädning När du bokar flyttstädning via Modern Städservice AB får du en högkvalitativ tjänst. Vi genomför en grundlig rengöring av alla allmänna ytor, kök, badrum samt fönster. Vi står för städmaterial & färdkostnad. Flyttstädning är ett viktigt arbete där det lätt uppstår fel som kan komma att kosta pengar i efterhand. Det finns många anledningar till varför det är smidigare att anlita en städfirma. Vi anpassar vår arbetskraft för att klara av flyttstädningen inom samma dag som den påbörjats.