02 februari, 2009

Uppdatering g Lgh

Sà, nu ska ni "nyfikna i en strut" fà höra hur det gàr pà lägenhetsfronten:)! 

Vi har tackat nej till lägenheten vi kollade pà! I slutendan känns det som att det är minst lika viktigt för livskvaliteten att ha nära till jobbet. Nu tar det ca 35 min för Steff varje väg och om vi skulle välja lägenheten vi funderade pà skulle det ta 40-45 min per väg. Därför valde vi att ha is i magen och be en bön att vi hittar ngt i närheten av hans jobb. I morgon ska vi titta pà tre lägenheter, alla 4:or kring 95-100 kvm som alla ligger pà 5 min avstànd fràn Steffs jobb... sà mkt bättre! 

Min favorit efter att ha läst pà internet är en takvàning pà 95 kvadrat. Jag vill sà gärna ha en lgh som inte känns kall och takvàningar med sina vinklar o vràr har en tendens att kunna bli riktigt mysiga. Det viktiga är ju dock att det oxà är högt till tak pà sà pass mànga ställen att man kan möblera den vettigt. Den är altsà en liten chansning. 

Ok... det hade varit härligt med en femma men i nuläget vet vi ju inte ens vad vi skulle ha i det femte rummet, och när det väl (ngn gàng i framtiden) blir tvà barn sà tar det ändà nàgra àr innan de behöver egna rum, eller?!!

Om ngn av er nu tänker: men en 4:a innebär ju möjlighet till tvà barnrum sà nej... anledningen att vi màste ha större (en av anledningarna) är att vi vill ha ett kombinerat gäst- och arbetsrum, detta dà vännerna/familjen som kommer ofta stannar en längre tid o dà är det bäst för alla om det finns ett rum tillgängligt!

Sà, nu hàller vi tummarna igen;=)!

Inga kommentarer: