20 mars, 2007

Vinter... jag sliter mitt hàr

Glömde att berätta den förfärliga nyheten att det i morse när jag vaknade snöade och var vitt pà backen. ALLA fina vàrblommor var översnöade och det var nollgradigt. Vi som haft ca 18 grader varmt är nu tillbaka i en alltför sen vinter! Dra pà trissor som ngn gammalmodig människa skulle säga!!!

Jag som i veckor har hoppats att det ska hinna bli grönt pà träden innan jag fàr finbesök om en vecka (av vem dà màntro?!!). Nu är den drömmen borta. Lite blommor finns dock förhoppningsvis kvar! Förlàt vännen!!!

Hur som helst har jag planerat att ta vännen med ner till södra Schweiz över helgen. Söder om alperna är klimatet "italienskt" och där har vàren hunnit längre. Kanske finns det lite gröna träd där?!! Och det är ju faktiskt oxà Schweiz!!!! Sà det sà!!!

Inga kommentarer: