19 mars, 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Pippi pà kafferep, vonkis och lusegrisen... màste säga att utmaningen egentligen borde vara enkel eftersom jag vet att jag är konstig... men nu känns det ganska svàrt att komma pà alla konstiga egenheter.

Den gàr altsà ut pà att jag ska komma pà 6 konstiga saker om mig själv om jag minns rätt och sedan utmana ngr nya... Làt mig se nu!

1) När jag gick pà gymnasiet och till viss del pà universitetet brukade jag ställa väckarklockan mitt i natten för att känna att jag fick sova i flera timmar till. Det värsta jag visste var att vakna fem minuter innan väckaren skulle ringa. Det hände endast en gàng att jag försov mig eftersom jag glömt att ställa om väckaren.

2) Jag har en ful ovana att lukta pà saker som luktar illa som för att plàga mig själv?!! Jag kan även försöka fà andra att lukta fast alla vet att det luktar illa... till andras förtret... Undrar just varför jag har den ovanan! Hmpmf...

3) När jag var ca 8 àr hade jag som tvàngstanke att jag skulle strypa mig själv, men mina bara händer. Jag tryckte àt bara för att testa. Tillslut blev jag sà rädd för mig själv att jag brukade sitta eller ligga pà händerna för att jag inte skulle strypa mig... (stackars liten...)

4) När jag duschar och ska tvàla in ansiktet màste jag tvàla in ett öga àt gàngen eftersom jag inte vàgar blunda samtidigt med bàda ögonen... det kan ju stà ngn pà andra sidan duschdraperiet dà som jag missar... farligt farligt

5) Jag är mer rädd för andar, spöööken, än för verkliga människor. Mer rädd att làsa dörren till lägenheten än inte eftersom jag är mer rädd för att ngn är inne i lgh och jag inte kan ta mig ut än att ngn ska komma in...

6) Jag drömmer ibland sanndrömmar. En gàng drömde jag att Modos dàvarande tränare Leif Boork blev allvarligt skadad i en bilkrock. Veckan efter kunde man läsa i tidningen hur Leif Boork krockat!

... jag blir nästan rädd för mig själv... jag verkar ju konstigare än jag tänker att jag är, och dà fàr vi inte glömma att jag redan visste att jag var konstig... dessutom har jag glömt sà mkt!

Jag UTMANAR:

Skoggie
Dalkullan
Marianne

... ni som inte har en blogg kan ju svara i en kommentar till detta inlägg!

Lycka till!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dagens skratt!

Men du, ska du inte berätta vad det är för konstiga saker du brukar lukta på också..?

Anonym sa...

Hahaha, vad skönt att du är så öppen med dina underligheter. Jag känner mig genast inte så galen längre. Öh eller iaf har jag sällskap. Kram! Jag vill också veta vad det är du luktar på. Fisar? Kattlåda? Skräphinken? Ngt gammalt mögligt man glömt i kylen?

Anonym sa...

Hahahahaha! "rädd att strypa mig själv!" Passar liksom ihop med vonkis "rädd att ha svalt saker som kommit bort.." Ha ha ha ha! Tur att JAG är helt normal!

Anonym sa...

Skoggie utmanad, ok... voilà:

1) har fobie för smycken.. KAN ha min vigselring, men det är dock allt och DET visar att jag verkligen älskar min man...! Vet inte vad jag tror ska hända om jag tar på smycken men tycker inte om det. Min son fick en id-bricka på sitt dop och jag har allvarligt suttit och oroat mig över att han en dag ska ta på den och mått dåligt över detta.. hjälp vågar jag skriva mer? lite pinsamt det här..

2) får rysningar om jag tar i mjöl, som när man drar med fingrarna över en griffeltavla.

3) Har dille på finnar. Klämmer min mans finnar hela tiden. Jag kanske inte behöver säga att han inte gillar det så mycket? Väldigt stolt över att jag inte klämmer min sons finnar dock för det kräver karaktär! så pass fascinerad är jag över finnar och dess innehåll. Bläh vad äcklig jag är.

4) Tycker om att gräva efter navelludd och lukta på det fast det luktar jätteilla. Blir fascinerad över att det luktar illa. Tycker också att det är kul att tvinga min man att lukta på det. Ja, han måste verkligen älska mig.. *s*

5) Är rädd för "nunnan" i filmen THE NUN sedan jag såg den i somras. På nätterna när jag går på toaletten känns det som om hon kommer svävande från vardagsrummet. Då springer jag lite panikslagen in i sovrummet och ber min man hålla om mig.

6) Om jag pratar med min man om andra människor, även om det inte är kritik, så är jag rädd att telefonen är på och att den har ringt upp personen ifråga. Eller t.ex. att jag kommit åt speed-knappen på telefonen, att den ringt upp och att personen sitter och lyssnar på det jag säger. Även om telefonen är i sovrummet och min man och jag är på andra sidan lägenheten, kan jag viska till min man om den här personen. Vill poängtera att det inte behöver vara negativa saker jag säger, utan bara rädd att saker och ting ska missuppfattas.

Bit på den du!=)

Anonym sa...

Skoggie: Kul filur du e!!
Mia - Peter och Helena Glud fick en dotter i söndags, ska heta Felicia!! Ha förtröstan - DOM KOMMER FAKTISKT UT TILLSLUT!

miyala sa...

SKOGGIE! Du klàr nästan mig tror jag i underligheter, ( gud vad jag skrattade, självklart snällt)men jag màste medge att jag känner igen mig i den där med kritik och telefonen. Sedan verkar vi ju lika gällande det där med hemska lukter:=)

Kram för att du antog utmaningen!