31 mars, 2007

Dagens resa gick till södra Schweiz, Ticino

Denna i vanliga fall otroligt vackra vy är täckt av dimma!

Regnet hänger i luften...

... men vissa är glada ändà...

Tvà storbröstade matadorer lider av tristess, i LUGANO, eller...?!!

Tvà brudar i den glamorösa staden!

Dassigt väder men ändà fint...

Mamma mu var är du?

Versace... Veronica ÄLSKAR dyra saker...

LOCARNO, en vacker grannstad till Lugano med lite bättre väder...

Puss älskling!

Veronica i en av Locarnos oaser... obs: Bilarna är bara där för syns skull!

Ice-cream... mmm...

Vacker kvinna drömmer om saker endast hon vàgar tänka pà...

Vintern är förbi med ràge!

Hej dà Lugano och Locarno... hej dà Ticino!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det påminner väldigt mycket om norra Italien, området kring sjön Como. Kanske inte så konstigt iofs eftersom det är så nära... Hur långt är det från där ni bor?

miyala sa...

Lugano och Locarno är ca tre timmar bort fràn Zürich och Como är ytterligare ca en halvtimme bort. Tror att Como ligger precis vid landsgränsen, om jag minns rätt. Kan tänka mig att det är väldigt likt! Har du varit där?

Anonym sa...

Japp jag var där och hälsade på en internerkompis över dagen en gång när jag var i Italien. Minns att jag tyckte att Como var det vackraste platsen jag sett. Jag glömde bort att fota. JAG glömde FOTA!

I de nya Star Wars-filmerna har några av de absolut vackraste scenerna filmats där. När Amidala och Skywalker är på hennes planet och har det supermysigt då är de i Como. De filmar från ett hus/altan och ut över en sjö, lake Como.