25 april, 2009

Turdagar!

De senaste tvà dagarna har vi verkligen haft flyt. I förrgàr fick jag ju bàde mitt uppehàllstillstànd (5 -àrigt) samt sà ko mett blombud med blommor o kuvert där jag meddelades att vi fàtt lägenheten. Visst är min man romantisk;)! Dagen efter (igàr) fick Steff en liten löneökning och en liten bonus (trots att han egentligen inte ska fà bonus pà sitt jobb)! 

Igàr var vi och tittade pà lägenheten igen. Sà fin! Känner oss sà otroligt lyckliga och lättade. Det var tydligen 150 ansökningar! Ojojoj! Vi träffade 3 av de andra familjerna som ska flytta in och dehade barn i Julians àlder. De sprang runt och hade jätteroligt. Det kommer att flytta in 8 familjer i huset, alla unga med barn kring Julians àlder. Ett flertal är gravida. Känns sà otroligt roligt!

Sà, 1 juli... here we come!

Nu är det dock sà att vi inte vet exakt vilken lägenhet vi fàr, det kommer att ske en lottning. Tvà av lägenheterna har kvällssol o fin utsikt mot kullarna. De tvà andra har morgonsol och liiiiiite sjöutsikt. Hm... Vi vill helst ha den pà 1:a vàningen med kvällssol sedan andra vàningen med kvällssol, sedan första med s-uts. o sist den pà andra vàningen med sjöutsikt. För varje vàning längre upp som man kommer ökar hyran med 700 kr. Puh!

Nu ska de altsà dra lott! Hoppas nu att vàr tur hàller i sig. Màste be en bön att vi fàr vàrt första val och absolut inte vàrt sista! Käre....

Kram pà er och sov gott!

3 kommentarer:

Vonkis sa...

Gjort!

Micke sa...

Grattis gumman! Jag hoppas du, stef och bullen kommer upp en sväng till mig i sommar också!

Saknar er!

Ida sa...

Grattis till nya lägenheten!! Vad skönt för er. Håller tummarna att ni får den ni helst vill ha. Kramar