04 september, 2007

Tidsbrist

Jag visste att det är svàrt att hinna med vardagen när man har barn men att det skulle vara sà lite fritid kunde jag inte förstà. Hitills har jag varit glad om jag suttit vid internet 15 min per dag. Förutom detta har det blivit en film per kväll. Annars bestàr min vardag av amning och hushàllsbestyr, allt utfört av en sömngàngare. I natt var den värsta natten hitills. Julian ammade konstant och jag är förkyld. Tillslut började jag gràta av utmattning. Dà tog Steff, räddaren i nöden, lillen och sov pà soffan i barnrummet ngr timmar. Puh! Ni lär väl märka när amningstillfällena blir färre. Jag lovar, det kommer att märkas! Tills dess fàr ni nöja er med lite kort pà min gullunge! För gullig är han även om amningen tär pà krafterna:)
Här kommer ett urval av Julians mimik följt av en Julian klädd i sina nya utekläder.











8 kommentarer:

skoggie sa...

Hej gumman! hmm.. jag vet hur de där nätterna är, inte kul alls. Känner med dig, men det blir bättre ska du se. Så här i början har de ju inte fått in snitsen på amingen ännu heller och då tar amningsstunderna lite längre tid. Sedan är det avklarat på en 5-10 min och då blir det lättare att gå upp ofta på natten. Man hinner liksom inte vakna ordentligt. Och det där med tidsbristen.. vänta bara tills de börjar krypa och ställa sig upp...*s* Kram på dig, du är världens bästa mamma!!!

Marion sa...

HEj vännen!
Jag håller med Skoggie... Det är besvärligt i början, men det blir bättre. Men ni har ju verkligen världens sötaste lilla kille. Puss på er alla från oss!

Anonym sa...

...funderar ofta på varför bröstvårtan inte sitter på axeln, när man ändå konkar runt dom så den första tiden...tänk va bra DET hade vartit! då kunde man göra bort mycket samtidigt - diska/amma/duscha/dansa/... håll uuuuuuuut!! puss!

skoggie sa...

Hej Gumman!

Ville bara tacka för det fina kortet! Blev massa glad! Här har vi det fram och tillbaka. Simon vill inte alltid sova på nätterna, det är lite varannan dag så att säga. Men annars är det fullt ös! Hoppas ni alla tre har det bra, jag längtar tills vi ses! Kram till världens bästa mamma!

Anonym sa...

HIHI... På barngrupperna sjungs klassikern:"Alla är vi barn, stora å små, alla är vi barn under samma himmel..." när en unge utbrister:"Nä! Då måste man hångla först!"... fattar ni? Han hörde "Alla ä me barn, stora å små..."

skoggie sa...

Såg de nya bilderna, vilket söööötnos! Dröjer nog inte länge förrän den där lille killen börjar le och skratta. Tycker mig redan skymta ett liitet leende...=)

skoggie sa...

http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=1587653

http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=1588913

Skönt att något gott kommit ur det här iaf..

skoggie sa...

jag fortsätter att skriva här jag..;) Såg de underbara nya bilderna på FL! Älskar bilden på dig och honom i soffan! Om du undrar vem som är "gäst" och går in och kollar på din sidan dagligen så är det jag. Har iofs ett konto under "staffolainen"; bytt nick, men jag glömmer hela tiden lösenordet..=)