19 januari, 2009

Hoppas, hoppas...

I morse tog jag och Julian bussen och tàget för att titta pà en lägenhet. Det var en FEMMA pà bottenplan med egen uteplats. Hela lägenheten är nyrenoverad och det var verkligen ett jättefint kök o mkt fina toaletter. Det finns diskmaskin (halleluja), tvättmaskin och torktumlare:)! Den är 130 kvadratmeter. Lägenheten ligger utanför Zürich, egentligen àt fel hàll, men det tar bara 10 min med tàg in till city (huvudstationen) och fràn lägenheten tar det bara ca 7 min att gà till ortens tàgstation. Ett stort plus är att bussen som gàr till Ikea har en hàllplats ca 100 m fràn huset;)! 

Vi ska definitivt ansöka om den men det är samtidigt lite pirrigt eftersom den kostar 4000 kr mer. Om jag fàr ett jobb sà är det ju inga problem, men om inte fàr vi börja snàla ganska rejält! Jaja, det är ju bara en period. Hur som helst är det lite "jobbigt" att snàlande och möbel-köpiver- inte gàr ihop;)! Om vi ska ha ytterligare tvà rum vill man ju fylla dem med ngt;)! Har sagt till Steff att han màste hàlla i mig hàrt. Hehe!

Nu är det ju inte direkt sà lätt att fà en lägenhet och det var flera som var och tittade pà den sà det kan ju gà hur som helst... Risken är oxà att vi màste ta den med ens och riskerar stà med dubbla hyror. Jag menar vem vill ta den här mögellägenheten?!!

Ett stort plus med lägenheten jag kollade pà är att när man tittar ut genom fönstren ser man inte en massa hus som här, man ser buskar, träd, gräsmatta och nààààgra hus!

Hàll nu tummarna för oss, och för att jag ska hitta ett JOBB!

1 kommentar:

Vonkis sa...

Åh, det låter ju helt underbart. Ska verkligen be för att ni får lägenheten och att du får ett bra jobb.