13 december, 2008

Smàtt jobbigt...

Gud vad jag skriver om negativa saker hela tiden... Egentligen är det dock sà att jag har börjat känna mig aningens konstruktiv nu i stället för  att hela tiden klanka ner pà allt här i Schweizerlandet. Nàgon gàng màste jag väl acceptera att jag bor här o se till de bra sakerna oxà;)!!! Dit har jag ännu inte riktigt kommit men jag försöker iaf vara konstruktiv som sagt:)!!!

Hur som helst, anledningen till rubriken är att Steff sedan i tisdags har sà ont i sin rygg att det enda han kan göra är ligga, sitta och stà (de tvà senare under kort tid). Han kan inte bära, inte lyfta, inte sova i mjuk säng och inte knyta sina skor. Detta är fà av mng exempel. Det innebär att jag haft alla dagar, kvällar o nätter med Julian sedan dess och jag känner mig nu aningens trött (mest psykiskt). Det som är sà frustrerande i allt är att jag hade kunnat vara i Sverige i stället...

I vanliga fall àker jag ca 10 dgr innan Steff till Sverige för att hinna njuta av mànga härliga dagar där. Det brukat dock resultera i att jag är aningens slutkörd när han dyker upp (efter 10 dgr utan avlastning, J sover ju som sagt näst intill aldrig direkt bra). Den här gàngen bestämde jag mig därför för att endast àka 5 dagar innan honom. Har kännt en sàn stress över allt jag ska hinna pà min korta tid i Sverige. Eftersom jag nu ändà har Julian mer eller mindre dygnet runt hade jag altsà kunnat vara i Sverige i stället... Jaja... sànt är livet, nu har jag iaf bara 3 dgr kvar tills jag o Bullen àker. 

Hoppas bara att Steff fàr hjälp att knyta sina skor!!! 

Oroar mig lite för hans rygg/nacke... hoppas det inte är en vip lash (stavning???) som spökar. För er som minns blev han pàkörd bakifràn för ca 3 1/2 àr sedan varpà han hade ont i nacken. Sedan dess har han slagit huvudet i sandbotten och blivit svàrt tacklad i hockey 2 ggr varvid han àterigen fàtt ont i nacken. Tror att han har förstàtt nu att det inte är bra att spela hockey om man har nackproblem. Nu misstänker vi att orsaken till värken är att han hjälpt sina föräldrar att städa ur ett förràd. Fick ont vid ett annat tillfälle när han flyttade àt en kompis. 

Det som är oroväckande är att han inte tycker att det blir bättre. Han var hemma fràn jobbet ons-fre. Har ju ett stillasittande jobb, inte sà bra för ryggen! Pà màndag ska han till läkaren sà jag knäpper mina händer...

Snart fàr jag se mànga av er! Som jag längtar! Sà här mkt har jag inte längtat pà evigheter:)!
Kraaaaaam


4 kommentarer:

Vonkis sa...

Men tänk om du hade åkt 10 dagar innan Steff, då hade han måsta sova med skorna på!

Snart ses vi!!!

skoggie sa...

kommer vi kunna träffas något när du är i Uppsala? Skulle så gärna vilja träffa er en liten sväng...

skoggie sa...

Kjell-Åke är riktigt dålig nu... =/

miyala sa...

Vonkis: Skrattar sà att jag dööör... Den var bra! Vilken tur att jag är här...

Skoggie: Vi ser till att träffas. Ruth har inte svarat än men vi fixar ngt... Vi kan ju höras under julhelgen ngn dag. Tràkigt att höra om Kjell-Àke... vi màste verkligen prata SNART!

Snart ses vi tjejer!!!
Kramar