05 december, 2008

Känns hopplöst

Jag borde börja söka jobb. Jag läser annonserna och fylls bara av alltfler känslor av hopplöshet. Jag kan inte göra det jobb jag vill göra. Jag vet vad mitt förra jobb pà Soc innebar. Jag vet hur mkt det krävde av mig. Jag vet vilken utsatt situation de jag möter befinner sig i. och jag kan inte kommunicera med dem pà det sätt jag vill, borde och de förtjänar. Jag känner att jag skulle göra fel om jag tar ett jobb som jag inte kan utföra pà det sätt man bör. 

Jag har helt fel karriär, socialt arbete handlar till 100 % om kommunikation, och jag kan inte kommunicera tillräckligt bra i nuläget för att börja jobba. Det känns helt enkelt inte rätt. Jag tror att jag, efter ca 2 màn, skulle behärska de grunder jag behöver, göra ett tilräckligt bra jobb, men människorna jag ska möta innan dess... varför skulle dom behöva möta mig, det är inte rätt!

De är sà utsatta redan och förtjänar ngt bättre än en som inte kan uttrycka sig eller kanske inte ens förstà vad de säger. Vet inte vad jag ska göra, vad jag ska söka... Barn är helt kört... jag màste kunna kommunicera pà schweizertyska... puh! Min tyska i nuläget motsvarar att jag kan föra vardagsdialoger pà högtyska (självklart med alla möjliga grammatiska fel), men kunskaperna som krävs för att föra djupare diskussioner, verkligen HJàLPA människor, de är jag làngt ifràn. 

Erkänner att allt det här skrämmer skiten ur mig, och jag vet att jag pà ngt sätt màste ta tjuren vid hornen... men var börjar jag... vilket omràde!

Desperat efter förslag...

1 kommentar:

Anonym sa...

inredning ;o) ! /annie