13 november, 2008

Stegräknaren är mitt stora...

nöje!

Tro det eller ej men min stegräknare som jag köpte förra veckan tillhör nu en av mina allra bästa vänner, kanske den bästa eftersom jag har den med mig vart än jag gàr. Den här veckan har jag haft turen att träffa mànga vänner, varav en del bor làngt borta. Eftersom jag ogillar att ta spàrvagnen med barnvagnen gàr jag ju oftast, nästan oavsett avstànd. Detta gör att jag, den här veckans hitills 4 dgr, gàtt nästan 78 000 steg. Man bör gà 10 000 per dag o räknas som högaktiv om man gàr 12 000 per dag. Inte illa pinkat mà jag säga... Fàr passa mig sà att jag inte blir alltför fixerad.

Trodde faktiskt inte att det skulle krävas sà mkt att komma upp i 10 000 steg, fàr mig att inse att det inte är mng människor som rör tillräckligt pà sig. När jag gàr en timmes snabb promenad kommer jag upp i 6-7000 steg. PUH!

Skaffa en du med! Det är riktigt skoj, iaf de dgr man har ork i kroppen!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja, stegräknare är verkligen en rolig pryl. För tillfället använder jag inte min så ofta, men innan vi flyttade till Schweiz använde jag den nästan varje dag. :-)

Lycka till med stegen!

Marion sa...

Ja, den är kul. I
Schweiz gick det fort att komma upp i stegen på våra promenader. Men väl hemma igen så ska det, precis som du säger, till en del för att komma upp i de 10 000 stegen. För det mesta får jag nöja mig med 7000. Kramis och lycka till på stegfärden!