13 november, 2008

Magktarr pà G!

Sà har jag tyvärr med största sannolikhet drabbats av magkatarr. Illamàende sà att det stundtals stàr härliga till, svidande och grävande känsla i maggropen, konstant hungerskänsla och halsbränna... Och Ja, jag har uteslutit graviditet för er som redan tänkt den tanken. Blev riktigt rädd ett tag när jag funderade över o jag var gravid (trodde det dock aldrig fullt ut). Tänkte pà när jag reste till Sverige under min illamàendeperiod och hur jag dà kräktes 4 ggr under resans gàng... bl.a. pà flygplanstoaletten. Eftersom jag ska resa ensam med Julian i december blev jag aningens nipprig över tanken pà  hur det isf skulle gà om jag var gravid. Kan säga att det var nog komplicerat att kräkas pà flygplanet när jag var ensam. Usch! 

Hur som helst borde jag kanske ta mig i kragen o gà och prata med farbror doktorn...

Stress- boven i dramat màntro? Jo, högst sannolikt!
Sömn- en bra botemedel (regelbunden)! Haha, vilket skämt... när hade jag en regelbunden sömn sist?!!

Alldeles nyss la jag dessutom märke till att mitt ena öga nu är rött och lite suddigt!

Puh!

Motion är bra mot magkatarr, det passar ju iaf bra;=)!

Kram pà er! Hoppas ni màr bättre! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej snygging

Jag har haft magkatarr i flera perioder och det finns fler hjälpmedel mot magkatarr. Ät ofta! Rensa bort ALLT som är starkt för magen, -kaffe, starka kryddor, sura saker, alkohol (jättesvårt va), och en massa fler saker. Mejeriprodukter är himlarns bra. Jag brukade köpa naturell yoghurt och ha bär i frysen som jag tog fram och tinade allt eftersom. Det hade jag som mellanmål. Se till att ha mycket frukter hemma (såna som är snälla mot magen).

En annan sak som är bra mot magkatarr är att stanna upp en stund varje dag. Kanske be och berätta för Gud om dagen, meditera och känna efter i kroppen och bara låta tankar och känslor komma, göra avslappningsövningar osv.

Ta emot de känslorna som ligger under ytan och har surat till magen. De går snabbare över om de får finnas i ljuset en stund.

Det tar lite tid att bli av med magkatarr med ha tålamod och ät så fort du blir hungrig. (Fast se till att ha en massa nyttig mat hemma så att du törs äta).

Massa massa massa kramar (jag tror förresten att kramar också kan vara en synnerligen trevligt motmedel mot magkatarr).

Marion sa...

Ta hand om dig vännen ! Och kram på er alla

Vonkis sa...

Marion
längtar efter inlägg i dina bloggar! Och tack för bilderna :-)