25 augusti, 2008

Shopping!

Jag har egentligen aldrig varit en shoppingmänniska, i hög grad d.v.s. men sedan jag flyttade till Schweiz har jag förvandlats! Shopping gör mig lycklig! Det har egentligen mest handlat om kläder till Julian och en massa andra "viktiga inköp" men handla ngt màste jag! Min egen reflektion är att jag försöker fylla ett hàl inom mig med ngt annat och att shopping dà är ett trevligt alternativ;=)! 

Jag har varit sà stressad pà slutet, det är tufft att bo i ett annat land, att tappa vänner hela tiden (antingen via flytten hit eller vänner här som flyttar tillbaka till Sverige), att vara nybliven mamma och att samtidigt planera bröllop. 

Nu är det iaf lättare pà hemmafronten, Julian är äldre o allt lättare, och bröllopet är ett underbart minne. Nu behöver jag koppla av för att hitta ett lugn. Jag vet att jag varit alldeles för labil de senaste mànaderna för att gà igenom en jobbsökarprocess nu! Tanken var ju att jag skulle söka jobb när Julian var ett àr, men nu har vi bestämt att jag väntar ytterligare ngr mànader... Det känns BRA! Och Julian är ju fortfarande väääääldigt lite för dagis! Han behöver ju mig;)!

Skönt!

5 kommentarer:

Vonkis sa...

Du, det finns ett underbart turkiskt bad i Övik som verkligen får en att relalalaxa :-)

Anonym sa...

Jo tack, vi har ett ÄNNU bättre i Zürich t.o.m., inför nästa gàng du kommer. Steff har alltid försökt fà med mig men vi har aldrig gàtt... Men nu i Bröllopspresent har vi bàde fàtt inträde till det Hamam"et" och till ett annat bad där vi ska njuta av lyxmiddag i badet! Bara vi tvà... haha!

Sà det sà!!!!

Miyala

Anonym sa...

..å herre gud.../annie

Vonkis sa...

Nej då, jag är inte bitter...

Anonym sa...

Hej!

Jag hittade din blogg for ett sedan da jag googlade socionom och schweiz. Jag ar en svensk tjej som
ar fardig socionom nasta var.
Eftersom min pojkvan har arbetat i zurich ett tag nu sa har jag varit dar en del. Jag ar i zurich nu och har nyss varit en svang pa stan. Gillar detta land pa nagot satt aven om jag inte forstar spraket.

I alla fall sa vore det intressant att veta vilka jobbmojligheter vi socionomer har i detta lilla land...antar att du sokt en del jobb och tagit reda pa hur det sociala arbetet ser ut i schweiz...Kan man fa ett socionomjobb dar man kan prata engelska eller ar det bara i mina drommar..Vore tacksam om du ville ge mig din syn pa laget, antingen i bloggen eller via mail.

MVH
Viola


viola.bergman@gmail.com