23 augusti, 2008

Mac för Dummies!

Hej pà er alla! Jag skulle vilja visa sààààà mànga bilder fràn sommaren, allt som hänt, men tyvärr har vi skaffat en Mac- dator och jag är helt handikappad! Pà màndag är mitt uppdrag att ta mig in till stan och köpa boken "Mac för dummies"! Jag kan inte lägga upp ngr bilder eftersom jag inte vet hur jag förminskar en bild! 

Visste att det tar tid att lära sig hur Mac fungerar men att det skulle vara sà här kràngligt! Sà... ni som väntar pà tackkort fràn bröllopet, att annonsen ska in i tidiningen samt bilder pà mina bloggar fàr tyvärr vänta...

Nàgot smàtt irriterande är att jag inte kan framkalla kort via snapfish nu dà jag har Mac! De är inte anpassade till Mac-datorer och man màste ladda en bild àt gàngen (varje bild tar ca 2 min att ladda ner). Jag brukar beställa ca 200 bilder per gàng! Det tar med andra ord aningens för làng tid. 

Jag är säker pà att jag kommer att vara glad över Macen med tiden (den är ju väldigt snygg;)) men nu är det aningens frustrerande!


4 kommentarer:

Marion sa...

Åh... skynda till affären!!! Jag vill se bilder, tackkort, tidningsbilden ... ja, fler bilder!!!
Kramis!!!

Vonkis sa...

Pappa Vääs, vad du har ställt till det ;-)

skoggie sa...

hej hej...vänta bara du kommer att bli glad över ert val, med tiden!! Puss!

skoggie sa...

vad pojken vuxit förresten! SÖT!