28 maj, 2008

FotbollsEM


Snart smäller det, om 1 1/2 vecka börjar fotbolls EM här i Schweiz! Jag är ju ingen fotbollsfan egentligen, har kanske sett 4 matcher sammanlagt, men nu känns det riktigt roligt! De hàller pà att fixa sà att 45 000 kan se matcherna pà storbilds"tv" nere vid Zürichsjön o ska tydligen sätta upp en stor "skärm" ute i vattnet oxà! Ser fram emot stämningen som kommer att bli. Ser dock inte fram emot trängseln i spàrvagnarna:/!

Som vanligt inför stora arrangemang har ju hot om attentat inkommit... "làt oss göra tvà av Europas säkraste länder osäkra" eller ngt liknande... I vanliga fall tänker jag att inget kommer att hända, men dà är det ju làngt bort. Nu känns det faktiskt lite obehagligt màste jag erkänna...

Nu ska vi iaf beställa en svensk och en schweizisk flagga till bilen... Jag har redan köpt en svensk body till lillen och en schweizisk pyamas... det màste ju vara rättvist;)! Själv tror jag att jag behöver en svensk hatt eller ngt liknande:)! Màste ju skylta med att jag är svensk!

Heja Sverige!!!

2 kommentarer:

Vonkis sa...

Helt rätt! Heja Sverige!!! Men vi åker nog ut i kvarten, som vanligt... Nu är det bara tre veckor till jag kommer!!!

miyala sa...

Ja och det är fortfarande EM när du är här... Sà du fàr oxà uppleva spektaklet:)!

Kramar