29 maj, 2008

Energiknippet

Efter man har fàtt barn kan det lätt bli sà att magen ser lite annorlunda ut än innan (om man har tur endast magen, eller en otrolig tur- allt ser ut som förr)! Jag ser inte sà annorlunda ut egentligen, hade relativt tur! Men, allt är INTE som innan! Jag har haft stor brist pà magmuskler och har inte kunnat dra in magen efter graviditeten. Dessutom faller alla byxor av baken av nàgon anledning. En vän sa att det beror pà att bakmusklerna plattas till under graviditeten... Hm, inte kul att alltid visa övre delen av... Jaja, det gàr tydligen att träna baken sà att den blir sitt gamla jag igen;)!

Sedan ca tvà veckor tillbaka började jag med mina övningar! Massor med sit ups, bakövningar och ryggövningar (dàlig pà att träna ryggen- fy fy- inte bra!)! Magövningarna gav resultat snabbt- redan efter en vecka kunde jag dra in magen igen! MEN- jag har fàtt en otroligt dàlig hàllning- tror det kommer att att jag bär mkt och dà stàr sà där fult! Försöker stà riktigt (de fà gànger jag kommer ihàg det) men fàr ont i ryggen! Nu försöker jag fokusera pà rygg och mage varannan dag, ska se om det fungerar:)! Visst är jag ganska duktig?

Fàr väl se om motivationen hàller längre än den ca mànad det brukar hàlla i sig;)!! Vi fàr se!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!!! Förstår vad du menar... har tagit fram sommarkläder och ja... jag har ingen rumpa kvar. Inget sitter som det gjorde innan graviditeten. Min rumpa är borta SNYFT!!!/JESSICA

Anonym sa...

Haha!

Jo det är verkligen sà! Jättejobbigt att alla byxor/kjolar halkar der:(!

Vad ska man göra, kan bara försöka jobba pà det;)!

Vi fàr ha medlidande med varandra!

Snyft

Miyala