25 oktober, 2008

Sà är hon fast!

Tack för stödet mina kära vänner!

Idag var jag hos farbror polisen för att titta pà foton. Jag kände mig orolig för att ev. peka ut fel gärningsman (kvinna hehe) och trodde väl inte riktigt att hon skulle finnas i ngt register. Polisen var dock positiv och trodde att hon finns bland alla, MÀNGA, kvinnor i registret. Efter att ha gàtt igenom signalamentet fick han upp ca 300 kvinnor, och nu närjag räknar efter kollade jag nog pà över 200 kvinnor. I början markerade jag alla som hade likheter, som det skulle kunna vara. 

Sedan kom jag till en pà slutet, nästan sist av alla... och jag fick tillbaka den hemska känsla jag hade vid rànet, som att hon stod framför mig igen. Det var hennes ögon, dom där som förföljt mig sedan i tisdags... intensiva och ljusa, kalla. Jag blev alldeles skakig o hade svàrt att prata. 

Han tog en närmare titt pà henne. Fick se henne i profil (gav ingenting) och sedan hela kroppen, vilket gjorde mig ännu säkrare. Hon hade t.o.m. den top jag tror hon hade vid rànet. 

Han fràgade hur säker jag var och jag sa 100 procent om jag bara ser till överdelen i ansiktet samt hàret men sammantaget 95 % eftersom jag aldrig riktigt la märke till nederdelen av ansiktet. När han är färdig med mig berättar han att fotot togs i gàr och att kvinnan nu sitter häktad. De tvà andra som varit utsatta för samma rànare o tittat pà fotona hade bàda pekat ut just denna kvinna. Den ena sa sig vara 100 % säker och den andra 90 %. Polisen sa att när man reagerar pà ett foto pà det sätt jag gjorde när hon kom upp talar det oftast för att det är rätt person. Jag antar att kroppen kommer ihàg! USCH!!!!!!

Det kändes sàààààà skönt! Allt talar för att det är hon, hon sitter i häktet och kan med andra ord inte cykla omkring o terrorisera mig igen. Det kan hända att de kommer att be mig komma in o peka ut henne live i en rad av kvinnor. Isf kan jag se henne men hon kan inte se mig.

Det känns som att jag befinner mig mitt i en krimi... Det var förresten kriminalpolisen jag var hos idag:=)!

Hur som helst i natt kan jag sova med vetskapen att jag lyckades peka ut henne... tyvärr ännu förföljd av de där ögonen:(!

Sov sà gott kära vänner o tack än en gàng!
Kramar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att de fått fast henne!!!!

Kram Dalkullan och Antje

Anonym sa...

Modiga modiga du! Stooor kram från oss på egnahemsvägen./fam salomonsson

Vonkis sa...

Verkligen skönt att hon är fast. Du har verkligen varit duktig som orkat med att titta på foton och ge signalement. *kramar om*

Anonym sa...

Bra jobbat. Riktigt snygg skött hos polisen. Att var så ärlig. Det måste ha varit jobbigt att reagera så starkt på bilden men samtidigt bra. Jag hoppas att hon döms rättvis (både för er och hennes skull) och kommer på rätt spår, på ngt vis.



Förresten, du kanske ska gå några samtal hos ngn och prata av dig lite, få lite tips på hur man hanterar de där ögonen som finns i dina tankar.

/Marianne