01 februari, 2008

Äntligen!


Nu var det alldeles för länge sedan jag visade att jag fortfarande lever! Sorry! Jag har helt enkelt inte prioritera skrivandet när jag haft mina smà stunder av "ledighet":) Jaja, nu är jag iaf här igen! En del av er kanske tycker att det är tjatigt att jag alltid lägger ut bilder pà min lilleman men nu gör jag det ändà eftersom jag har fàtt flera förfràgningar om det!

Vad händer i mitt liv dà? Jag springer mestadels runt och träffar mina "mammvänninnor". Jag umgàs nu med tvà svenska mammor med barn i Julians àlder, en dansk mamma och en svensk tjej! Försöker även träffa mina schweiziska vänner men de är allt som oftast upptagna. Om en halvtimme kommer T och K hit (en svenska o en danska) med sina tvà smà flickor sà nu màste blàbärspajen in i ugnen.... I kväll ska jag, T och Y iväg och se filmen Ps I love you, första träffen utan smàttingarna:) Det ska bli skööönt! Förresten sà var jag pà mamma- barnträff i Svenska kyrkan i onsdags. Pà medlemslistan kunde jag se att det finns 16 barn som är födda 2007 som brukar gà dit (emellanàt)!

Förresten sà sover Julian (med undantag fràn de senaste nätterna) riktigt bra nu. Han vaknar upp ca 2-3 ggr/natt men somnar lätt om och sover myyyyycket längre perioder!

Här kommer han!



3 kommentarer:

Marion sa...

Åhhh... så härligt att träffa andra hemmamammor! Jag blir rent avundsjuk! Härligt att träffa flera skandinaver. Själv tycker jag att jag är för mycket på jobbet och för lite hemma med mina barn. Kram till dig, Steffe och lilltrollet från oss alla. -Maria

Vonkis sa...

Det på tiden! Det märks verkligen att Jullan är van att bli fotad :-)

Jag såg en trailer om den där filmen, visst bygger den på boken du hade, om han som dör och lämnar brev till sin fru?

En sak till, det går inte att nå dig på mobilen, har både skickat sms och ringt men får bara ett meddelande från en tysk röst.

Kram på re!

Anonym sa...

Saaaaaaaaknar er! Vi har alla varit deckade i en vecka med 40 gradig feber och dunderförkylda. Gud - vem ska ta hand om vem? Men nu har det vänt liite. Söta gulliga unge! Puss! Hälsa Steffe me!