07 oktober, 2007

Vacker










10 kommentarer:

Thomas & Jenny sa...

Hejsan! Vilken sötnos...

Jag har hittat hit via en annan blogg, brukar kika in då och då. Bor också i Schweiz, men bara sedan juni i år.

Jag har läst att du jobbat som au pair... Vet du ungefär hur mycket man tjänar om man jobbar en heltid 100 % eller 70-80%. Jag har gått barn o fritid, men vet inte om det räknas som utbildning? Och hur var det?

Kul och se hur andra svenskar har det här i Schweiz... Ha det bra hälsningar Jenny

Anonym sa...

älskade lilla knodd, vad du växer!*torkar en tår* långt långt bort!

miyala sa...

Annie! Kom hiiit! I morgon kommer mina föräldrar:))! Blir sàààà roligt, ser verkligen fram emot det!

Du är LIKA välkommen stumpan!

Jag ska till Uppsala mellan den 6-14 november... du kan ju ta dig en tur dit;)! Kraaaaaaaaaaaam!!!

Anonym sa...

Vilken liten sötnos han är! Svårt att förstå att I har varit så liten!
Är det första gången som mormor o morfar träffar Julian? Jag kan tala om attdina föräldrar aldrig kommer att bli desamma igen;-).

Ha det så gott och sköt om er all 3!

Vonkis sa...

Åh vad bra att du kommer efter novemberlovet, då kan jag fixa i lägenheten och titta på handbollstjejerna i Norrköping helgen innan :-)

Och ja, han är söt den däringa ongen, ska bli kul att få träffa honom! Vart ska du bo när du kommer till fädnerslandet? Tänker ju komma uppåt då men vill helst inte bara komma över dagen, borde ta tag i det hela och ordna någonstan att bo helt enkelt.

Vonkis sa...

Glömde ju. Hälsa Eva och Perra från mig.

Anonym sa...

skulle gäääärna åka till uppsala..men du vet hur det är... nu till helgen åker jag till Jönköping på kurs sön-ons. ska bli toppen. Bibeläventyret - NT delen! försökte ringa dig hela helgen men förstår att du ränner runt med päronen. sätt dom inte i en gummibåt bara...pussa lilleman från mig!(Julle har fått krupp, stackarn... mer om det en annan gång)

Thomas & Jenny sa...

Hej och tack för tippset...
Jag har haft svårt att hitta jobb eftersom jag inte kan så bra tyska än men jag jobbar på det =)

Jag är frisör och de jobb jag har blivit erbjuden har varit väldigt underbetalda och många timmar.

Men nu äntligen har jag fått ett jobb som jag tror jag kommer trivas med. Salongen heter Marco Sartori(www.sartori.ch) Jag kommer jobba 80% och salongen ligger här i Kloten där vi bor. Ett tag tänkte jag ta au pair jobb istället-för man tjänar konstigt nog mycket mer där...

Men eftersom jag älskar mitt jobb har jag valt att fortsätta med det trots lönen...

Jag och T flyttade hit i sommras, vi är båda svenskar som kämpar med att lära oss tyska...
Han blev erbjuden jobb på flygplatsen. Och vi älskar att åka snowboard, Så valet var lätt-vi hyrde ut lägenheten i Sverige och flyttade..

Vi trivs jättebra och njuter av alperna på helgerna...

Hoppas ni har det det bra/hälsningar Jenny

skoggie sa...

Hoppas du får lite avlastning nu när päronen är där. Jag har varit arg som ett bi ikväll. Vi sålde en i princip helt oanvänd babysitter igår. Idag ville de att köpet skulle gå tillbaka och de hävdade att de fick allergiska reaktioner p.g.a. att den varit i kontakt med Molly. Detta trots att de tvättat den. Tror att det istället kan ha att göra med att de tycker det ör äckligt med hundar. Nåja, det må så vara. Tyvärr har de dock tvättat den i en hel flaska med billigt sköljmedel! Staffan fick en astmaattack och vi ringde upp och frågade vad han hade gjort med den. Då tände jag till (har inte sovit mycket de senaste nätterna) och pratade argt vid sidan om när staffan pratade med honom. Stackars staffans skämdes lite.. *s* jag lär mig aldrig! men irriterad blev jag. Jag kanske inte kan sälja babysittern och jag har då inte lust att sätta någon bebis i den där saken. Vilken bebis skulle inte utveckla allergi???! Appropå ingenting tycker jag vi går till öppna förskolan när du är här. Du vet att du kan komma och gå hur du vill under veckan. Förstår ju att du vill hälsa på Ruth och så. Du får eget rum och egen nyckel och så gör du som du vill helt och hållet. Hur gör du med vagn? Vi hämtar ju förstås från arlanda. Vi har ju babyskydd och behöver du låna den medan du är i Sverige är det ju ingen fara. På så sätt slipper du släpa med på flyget. Vi har en resesäng som Simon kan sova i när du är här, så kan Julian få spjälsängen. Om ni inte ska samsova såklart. Men på dagarna kanske. =) Kram

Ulrika sa...

Åh, ska du till Uppsala? Hälsa Uppsala från mig! :-)