06 juli, 2008

ALDRIG I LIVET¨!!!

Jag tror att jag gàr och hänger mig, pà direkten. Som om det inte är nog med stressen inför bröllopet och dopet... nu har jag just insett att mitt körkort inte längre är giltigt här och att jag màste ta ett schweiziskt körkort, TA OM HELA DET FÖRBASKADE KÖRKORTET! I schweizisk trafik, pà tyska!

ALDRIG I LIVET ATT JAG KOMMER ATT GÖRA DET! Hellre flyttar jag härifràn! Ni vet ju hur làng tid det tog för mig att ta det där körkortet, att hitta motivationen. Och NU mäste jag ta om det! Kan bara säga att jag kokar, och nästan gràter, vägrar det helt enkelt!

Jag tänker köra olovligt o spela dum om jag àker fast, sà enkelt är det!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Frågan är hur det där fungerar egentligen. Jag har hört av en del att man inte alls ska vara tvungen att byta in sitt svenska körkort medans andra säger att man absolut måste göra det inom ett år. Klurigt. Kanske kan du ringa och fråga Strassenverkehrsamt i Zürich. Kanske kan du få byta in ditt körkort i alla fall...

Hur som helst är det ju helt otroligt korkat att alla utlänningar får köra ett år på sina körkort för att sedan, beroende på hemland, vara tvugna att ta om körkortet helt (med alla prov), halvt (bara uppkörning) eller bara byta in det mot ett schweiziskt. Jag menar, om man klarar av att köra bil här när man kommer borde man ju knappast bli sämre på ett år!

Hoppas att det löser sig för dig i alla fall.