15 mars, 2008

Prästen stal showen!

Idag gifte sig Steffs kusin Mara! Jag sàg fram emot att se hur ett Svhweiziskt bröllop gàr till... Jag fick en chock och skrattade till och fràn hela vägen hem! En chock fick även Steff och hans syster, bröllopet var definitivt inte typiskt nàgonting!

Det börjar med att prästen tagit fel pà tiden, han trodde att bröllopet började kl 15 isf 13, bröllopet blir dà 30 min senare än tänkt! Vet inte hur jag ska beskriva bröllopet! Om jag varit bruden skulle jag vara enooooooormt besviken!

Om jag säger sà här... Prästen stal showen!

Det kändes som ett väckelsemöte där Prästen var rockstjärnan och brudparet ett bihang! Brudparet satt vid sidan av och prästen stod i predikstolen och pratade 99% av tiden till gästerna o inte till brudparet. När han väl pratade med brudparet handlade det om deras fd separation, ganska känsligt kanske?!! och han menade att han inte ska prata med dem om romantiska föreställningar... (tydligen har han själv varit gift 3 ggr) Han sjöng tre sànger med gitarr, alla hurtiga... svängandes gitarren fram och tillbaka- upp och ned! (Han njöt!!!) En av sàngerna var This little light of mine! Prästen skämtade konstant och tyckte sig vara jätterolig! Brudparet glömdes nästan bort i allt!

Jag kom pà mig själv med att undra om prästen var narscisistisk!?!

När brudparet gick ut ur kyrkan följde prästen efter knäppandes högt med fingrarna i takt till musiken och smàsvängde med kroppen!

Herregud! Stackars människor! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gràta!

Snacka om att brudparet bestals pà en av de finaste dagarna i sitt liv... romantik i ordets bemärkelse existerade inte!

7 kommentarer:

Vonkis sa...

Öhm, känns rätt skönt att niinte ska vigas i Schweiz! vad tyckte Steff om vigseln?

Är Mara ett vanligt namn i det däringa landet?

miyala sa...

Haha. Ja tydligen är det det! Steff var även han helt chockad!

Ska tilläggas att det var den ferormerta kyrkan, detta skulle med all sannolikhet inte kunna hända i den katolska!

Glömde att säga att det dessutom var ständiga applàder!

Hmpf!

Vonkis sa...

ferormerta kyrkan, där lärde jag mig något nytt :-)

I juli ska vi visa dem vart skåpet ska stå!!!

skoggie sa...

näe, känns inte som om det skulle kunna hända i en katolsk kyrka.. men låter som en upplevelse man inte skulle vilja vara utan. Om man inte är det uttsatta brudparet alltså!

skoggie sa...

vet ni att Ingela varit med i tidningen? Hemmets journal. Mamma rev ut artikeln. Handlade om hennes pilgrimsfärd till Santiago på cykel.

Vonkis sa...

Skoggie
Jasså var det HON som var med. Fick ett sms av hyster att jag borde läsa Hemmets Journal för att det stod om någon jag känner men de kunde inte säga vem det handlade om...

Vonkis sa...

Men hörrö.
Nu vill jag ju vet mer vad som händer med dig!